Beste, mijn dochter is onlangs bevallen van een schat van een meisje, ze woonde toen nog samen met har vriend bij zijn ouders en die vriend is ook regelmatig werkloos net als mijn dochter, niet dat ze niet willen werken maar het zijn steeds maar tijdelijke jobs en interims, mijn dochter heeft juist voor haar bevalling een appartementje kunnen huren voor 400 euro maar zal ze dit kunnen blijven afbetalen, de rekeningen stapelen zich op daar ze nogal wat problemen gehad heeft met haar gezondheid een 5-tal jaar geleden, voor haar comfort in het appartementje heb ik een deel van mijn meubels afgestaan daar de kinderkamer toch in orde moest, ik kan haar zelf financieel niet meer helpen daar ik stempel en ook mijn vaste onkosten heb, voor het kleintje probeer ik nog bij te springen voor voeding, luiers en kleedjes maar ik zal dit niet altijd kunnen, zij wil niet bij het OCMW voor een schuldbemiddeling aan te vragen, wat kan ze nog doen om een afbetalingsplan aan te vragen (dit had ze reeds gedaan voor haar medische kosten maar lukt er niet in om deze na te komen). Zij heeft dus momenteel een inkomen van de ziekenkas daar ze nog in bevallingsverlof is maar zal daarna terugvallen op de RVA. Haar vriend vindt moeilijk werk en heeft daarom ook zijn adres bij zijn ouders gelaten, hij is pas ontslaan wegens dringende redenen en dit al een paar keer, hij is dus geschorst bij de RVA... Ik ben bang dat al mijn meubels ook nog in beslag kunnen genomen worden, heb daar wel factuur van maar ze staan bij mijn dochter, kan ik daar iets voor doen op het vredegerecht bv.? Kan iemand van jullie een oplossing voorstellen zodat mijn dochter met haar kleintje geen problemen zou krijgen en toch op een degelijke manier haar afbetalingen afhandelen zonder daardoor in de problemen te komen?
Groetjes,
Marthe14

Geen nacht is zo donker dat er geen morgend op volgt...