Alcoholisme.

Zitmetenkele vragen
Topic Starter

Alcoholisme.

#1 , 22 jun 2012 22:01

Beste,

Ik wil graag iemand helpen. Ik zeg meermaals dat die hulp moet zoeken. Maar die doet er niets aan.
Probleem die heeft kinderen. En is alleenstaand. En ik heb angst dat er iets met de kinderen gebeurd als die dronken is.

Is het dan laster en eerroof om de ex-partner (natuurlijke ouder) van de alcoholist te verwittigen zodat die stappen kan ondernemen? Om zo de kinderen te beschermen?

Want als er iets gebeurd, maak ik me ook schuldig aan verzuim want ik kende de situatie en heb er dan niets aan gedaan.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 jun 2012 22:05

U kan de ex verwittigen, zeker indien deze ook de kinderen krijgt.
U kan ook eens contact opnemen met de sociale dienst jeugd van de politie.

Zitmetenkele vragen
Topic Starter

#3 , 22 jun 2012 22:22

dus de alcoholist kan me niet aanklagen voor laster of eerroof?

Reclame

Franciscus

#4 , 22 jun 2012 22:27

Die diensten zullen u ofwel doorverwijzen ofwel een anoniem onderzoek laten opstellen gezien betrokkenheid van de kinderen.

Zitmetenkele vragen
Topic Starter

#5 , 22 jun 2012 22:37

Dus de ex beter niets zeggen dan. Want dat is toch niet echt anoniem meer?

Franciscus

#6 , 22 jun 2012 22:38

Dat is uw beslissing

Zitmetenkele vragen
Topic Starter

#7 , 22 jun 2012 22:49

Ik wil gewoon die kinderen beschermen. Probleem is, dat die alcoholist goed kan liegen. En het goed kan verbergen. Maar als de ex iets onderneemt weet de alcoholist dat ik het vertelt heb. Ik heb toevallig een bandopname dat die alcoholist toegeeft dat die een probleem heeft. Maar die doet er niets aan. Ik vraag het al jaren of dat die niet stopt met drinken. Maar het wordt alleen maar erger en erger. Mijn grootste angst is dat ik juridisch gestraft zou worden, alleen omdat ik die kinderen wil beschermen.

Terug naar “Andere”