de band met mijn moeder is al jaren niet de beste. ik heb twee kinderen. toen mijn oudste kind nog zeer klein was heeft mijn moeder ons beiden op straat gezet. ik regel sindsdien mijn eigen leven en ik heb altijd geprobeerd om mijn kind niet weg te houden bij haar grootmoeder ondanks het feit dat zij hoge eisen stelt die ik bijna niet kan inlossen. Met mijn jongste kind wil ze niks te maken hebben, ze zegt dat ze het nooit zal beschouwen als haar kleinkind. Ik probeer mij hier ondertussen bij neer te leggen, wat niet gemakkelijk is. In feite lijkt me het zelfs onmogelijk om dit te kunnen aanvaarden.
Mijn moeder vindt dat ik mijn oudste dochter op zaterdag moet brengen en op zondag weer moet afhalen. Ik ben hier nooit voor te vinden geweest omdat zij zelf altijd een auto had en ze is ook nog jong en voor de kinderen van mijn zus verplaatst zij zich zonder enige moeite... maar om niet moeilijk te doen deed ik dat wanneer het mogelijk was. Maar dit kon ik niet blijven trekken. Momenteel haalt mijn moeder ze vrijdags van school en ga ik ze zaterdag weer oppikken. Deze regeling zou goed gaan ... maar soms stuurt ze mij op het laatste nippertje dat ze ze toch niet gaat halen en dan moet ik vroeger stoppen op het werk om op tijd bij mijn dochter te zijn, terwijl dit dan onverwachts is.
Nu was dit de laatste weken enkele keren vlak achter elkaar, dus ik heb ze gezegd dat ze ze voortaan mag komen halen en weer terugbrengt, maar zij vindt dat dit mijn job is als ouder en dat zij geen verplaatsingen moet doen. En nu heeft ze een advocaat ingeschakeld.
Ze wil omgang als volgt :
mijn jongste kind niet
mijn oudste kind elke zaterdag om de 14 dagen, ik zou ze moeten brengen en weer halen.
Ik wil :
dat ze toch probeert een band op te bouwen met de jongste, al is het maar dat ze eens belt, maar dit wil ze niet. De reden is mij onbekend.
en dat ze ze vrijdags van school haalt om de 14 dagen en ze weer terug brengt 's zaterdags, het uur mag ze zelf kiezen. Dat mijn een kind welkom is en mijn ander niet, dat vind ik heel moeilijk voor de kinderen zelf. De oudste beseft dit stilaan en begint mij vragen te stellen.
Nu had ik graag geweten of de rechter mijn voorstel redelijk zou kunnen vinden. Zonee, wat zou ik kunnen doen ?