Mijn vader is 5 jaar geleden beginnen scheiden van mijn moeder. Zij had nog recht om zijn bankrekening te gebruiken en deed dit ook.
Ze haalde zomaar eventjes 6000 euro af en toen mijn vader dit hoorde besloot hij actie te nemen. Hij liet alle rekening blokkeren. Wat later
ging het slechter met hem, de druk van een boerderij een gezin en een scheiding werden hem teveel en hij liet zich opnemen in een psychiatrisch
centrum. Hij besloot in bewindsvoering te stappen om zo de druk van zijn kinderen te nemen.
5 jaar later ligt te situatie helemaal anders. De boerderij is verkocht, de psychiatrische problemen zijn weg. De mensen van de psychiatrische
instelling hebben af en toe nog contact met hem en vertelden hem dat bewindsvoering eigenlijk niet nodig was. Mijn vader heeft geen financiële
problemen, integendeel. Maar door bewindsvoering is hij verplicht te leven op een maandloon van 600 euro. Hij doet geen extravagante uitgaves,
hij heeft geen schulden die hij niet kan betalen en de banden met mijn moeder zijn gebroken. Daarboven is de advocaat verantwoordelijk voor zijn bewindsvoering iemand die, volgens mijn vader, zijn job niet doet. Rekening worden te laat betaald en toen de boerderij verkocht werd gebeurde dit
zonder het "oké" van mijn vader. Mijn vader is het nu stilletjesaan beu aan het worden. Volgens mij heeft hij geen bewindsvoerder nodig, volgens de dokters die hem begeleiden ook niet. Welke stappen kan hij (of eventueel ik) zetten om hem terug vrijheid te geven. Hij wil namelijk op zoek naar een nieuwe job, wat erg moeilijk is zo lang hij in die situatie zit.