studietoelagen

Dora Decraen
Topic Starter

studietoelagen

#1 , 17 jun 2007 22:05

Ik ben gescheiden, heb het hoederecht over de kinderen en krijg hiervoor maandelijks alimentatie. Sinds de kinderen 18 zijn, worden de studiebeurzen op hun rekening gestort, waar ik niet aankan. Ik heb wel een heel jaar de universitaire studies en kot betaald. Nu willen de kinderen deze gelden niet doorstorten omdat ze vinden dat hun papa hier (gedeeltelijk) recht op heeft omdat hij nu en dan eens iets betaald heeft. En nu?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
YoeriS

#2 , 17 jun 2007 22:30

U zegt het zelf, ze zijn meerderjarig. Wat wilt u er dan juist aan doen of wat verwacht u als ik vragen mag?

Dora Decraen
Topic Starter

#3 , 17 jun 2007 22:47

Mijn kinderen zijn bereid om de studietoelagen door te storten aan diegenen die hun studies betaald hebben, maar willen 'offici?le' teksten om te weten of ze die nu volledig aan mij, voor de helft aan hun vader, of volledig aan hun vader dienen door te betalen.

Reclame

YoeriS

#4 , 17 jun 2007 22:58

Hier lijkt mij meer "common-sense" te spreken dan een juridische grondslag, als u hun universitaire studies heeft betaald dan heeft u hiervan ongetwijfeld bewijzen van eveneens van de koten die u gehuurd heeft.

Het lijkt me dan ook normaal, dat de studietoelagen onderling worden verdeeld naar evenredigheid van de bijdragen.

j.demoor

#5 , 19 jun 2007 09:51

U kan van uw kinderen het bewijs eisen dat zij hun studiebeurs aangewend hebben voor hun STUDIES en kot,alvorens zelf het saldo van die kosten te betalen.

Terug naar “Andere”