auto gekocht, getekend, uit elkaar

mama L
Topic Starter
Berichten: 16

auto gekocht, getekend, uit elkaar

#1 , 28 feb 2007 09:59

Zucht, volgende probleem:

Ik en mijn vriend hebben samen een auto gekocht.
We hebben beide de papieren bij de garage getekend en de papieren voor de financiering bij de bank.
We hebben de auto nog niet. Ergens in april zal dit zijn.
Uiteindelijk gaat het niet zo goed meer tussen ons. Er is al vanalles gebeurd.
Wat kan ik nu doen?
Ik ben bang dat ik er niet meer onderuit kan, aangezien alles al getekend is.
De wagen alleen kopen is voor hem of voor mij, financieel niet haalbaar.
Hij gaat er ook nooit mee akkoord gaan om alles af te blazen.
Het is eigenlijk hij die die wagen nodig heeft, want het was ??n ter vervanging van zijn oude wagen. Ook bedoeld voor ons hele gezin.
Ik zou er dus liever niets meer mee te maken hebben.
Maar kan hij gewoon naar de bank gaan om het geld?
Vanaf dan gaat het geld wel van mijn rekening, voor een auto waar ik niets aan heb.
Ik weet gewoon niet wat doen.
Hoe stom kon ik zijn!
Maar in die tijd was alles nog koek en ei tussen ons, en was ik blij om dit samen te doen.

Please, raad gevraagd

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Billie
Berichten: 70
Locatie: Borchtlombeek

#2 , 12 apr 2007 20:52

U heeft gecontracteerd en overeenkomsten strekken partijen tot wet, dat betekent dat u daar niet zomaar aan onderuit kan. Welliswaar hebben jullie de wagen tesamen gekocht en behoort de wagen jullie dus in onverdeeldheid toe. Ik herinner me nu echter wel een artikel dat stelt dat niemand kan gedwongen worden om in onverdeeldheid te blijven (Art. 815 BW). Dat houdt in dat u zou kunnen eisen van uw ex-vriend dat hij ofwel de wagen verkoopt en de som onder jullie beiden gesplitst wordt, ofwel dat hij jouw deel (dat wettelijk vermoed wordt de helft te zijn in dit geval, ingevolge Art. 577-2 par. 2 BW) afkoopt zodat u geld terugkrijgt en hij volle eigenaar wordt.

Hopelijk bent u hiermee verder geholpen

Reclame

Terug naar “Andere”