Ik heb een dagvaarding ontvangen van mijn ex-vrouw, dit in een zaak van spaargelden van onze dochter.
Kort geschetst: mijn ex-vrouw wilt mij hierin betrekken, ook al is het haar handtekening die staat onder de verrichting om spaargelden van de dochter, rond haar 18e verjaardag, te gebruiken voor eigen beleggingen. Het geld is eerst overgeschreven naar een gemeenschappelijke rekening om daarna te verdwijnen naar haar persoonlijke rekening. (ter informatie: zelf beschikte ik niet over persoonlijke rekeningen en ik weet ook dat echtgenoten niet kunnen stelen van elkaar, maar hoe zit het met gelden van de kinderen?)
De aanvraag om het geld over te schrijven dateert van 5 dagen voor de 18e verjaardag van onze dochter, maar wegens problemen met feestdagen en beschikbare gelden, is de opdracht om het geld van de rekening van de dochter te halen, getekend door mijn ex-vrouw en een bankbediende, 4 dagen na de 18e verjaardag. Zo heeft mijn ex-vrouw ook de spaarrekening van mijn dochter, toen was mijn dochter bijna 20, geliquideerd en de gelden overgeschreven naar een gemeenschappelijke rekening. (Heb hiervan een duidelijk afschrift m?t haar handtekening)
Nu is mijn vraag, wat zijn de mogelijkheden om hierop te reageren. Ik heb copies en andere informatie van de bank, waaruit blijkt dat dit een actie van haar alleen is. Ik kan ook bewijzen zwart op wit dat mijn ex-vrouw op allerhande manieren (vervalsing van rekeningen/facturen, sturen van fictieve rekeningen, vervalsen van doktersvoorschriften, .... ) aan geld tracht te geraken.
Kan ik ook de bank hierbij betrekken wegens bv. "misbruik van vertrouwen"?
Alvast bedankt voor de informatie/mogelijkheden.