Meerderjarige dochter van net 18 jaar, is met veel poespas een paar maanden geleden bij haar vriend ingetrokken. Geen probleem voor mij, maar ik vind dat het nu eindelijk eens tijd wordt dat ze haar adres officieel laat veranderen. Daar wringt het schoentje dus, want ze wil dit niet. In begrijp niet waarom ze dit niet wil doen. Ik vermoed dus gewoon om (mij) dwars te zitten.
Ze heeft trouwens mee het huurcontract ondertekend.
Ze is enorm koppig en tegendraads en ik tracht haar al jaren te doen inzien dat ze verkeerd bezig is. Ze kiest ook resoluut voor (verkeerde)vrienden/vriendinnen die ikzelf niet prefereer, maar tot daar aan toe. Ze kan ook agressief uit de hoek komen en brengt haar dagen door op een manier waar ik steeds tegen ben geweest, waardoor dus vaak een conflict.
Het is dus (helaas) geen voorbeeld of modeldochter, ze verandert ook om het half jaar van studierichting, heeft nog niets bereikt, zelfs geen getuigschrift tweede graad. Momenteel volgt ze deeltijds onderwijs en is ze verplicht om vanaf haar 18 jaar ook effectief deeltijds te werken, wat ze dus vertikt. Alle pogingen om haar verantwoordelijkheden bij te brengen, mislukken.
Ze krijgt sowieso verhoogde kinderbijslag omdat haar vader overleden is en zo lang ze naar school gaat (max tot haar 25 jaar), blijft ze daar recht op hebben. Als ze deeltijds zou werken, wat ze dus niet wil, zouden zij en haar vriend het financieel goed hebben.
Ik vrees echter dat ze reeds in september/oktober van school gegooid gaat worden en dan heeft ze geen inkomen meer. Dat zou dan reeds de 3e keer zijn dat ze van school wordt gegooid...
Ikzelf heb nu haar adreswijziging doorgegeven aan de gemeente, dan gaat de wijkagent vervolgens bij haar langs gaan. Die gaat ze niet binnenlaten, dat weet ik nu al. Dus welke mogelijkheden zijn er dan nog? Op hun brievenbus prijkt haar naam naast die van haar vriend, dus is dat misschien al genoeg bewijs voor de wijkagent? Haar kamer hier bij mij is ook compleet leeg, zelfs haar nieuwe bed en nieuwe kleerkast, door mij betaald, heeft ze meegenomen met mijn toestemming wel te verstaan, terwijl haar vriend een groot waterbed heeft. Dus mag de wijkagent bij mij hier ook komen kijken, maar weet niet of dat de normale procedure is.
Bedankt voor het advies.