vader weigert spullen van kinderen

vanherck
Topic Starter

vader weigert spullen van kinderen

#1 , 29 jun 2011 14:40

mijn ouders zijn ongeveer 3 jaar geleden gescheiden en hebben 5 kinderen ikzelf ben de oudste 22 jaar. Bij de notaris is een akte opgemaakt voor co-ouderschap.

Aangezien het niet goed klikte tussen mijn vader ben ik bij mijn moeder gaan wonen ongeveer een anderhalf jaar geleden. Mijn kleren heb ik toen meegenomen maar speelgoed en andere materialen zijn daar gebleven omdat ze op zolder stonden. Ik vraag nu al ruim 1 jaar om de rest van mijn spullen te mogen komen halen maar nooit een antwoord op gekregen.

Ben in mei naar de politie geweest, die hebben er toen naar gebelt. Heb toen te horen gekregen dat ik de laatste week van juni wat mocht komen halen. Dus vandaag gevraagt of ik mij spullen mocht komen halen, direct een sms terug dat ik tussen half 2 en 2 mocht komen.

Daar gekomen weigert hij ook maar iets mee te geven, alles was van hem.
Al de spullen die ik vroeg zijn van mij maar heb nergens een bewijs van, deels omdat er veel gekregen dingen voor mijn verjaardag, kerstmis sinterklaas enz. bijzitten.

Is er misschien een manier om toch de spullen die ik vroeg terug te krijgen?
Mijn vader is toen in het huis blijven wonen en mijn moeder heeft toen niets van het speelgoed of dergelijke meegekregen.

Of is er de mogelijkheid dat ikzelf terug bij mijn vader kan gaan wonen, omdat ik zijn kind ben?

Mvg Roel

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 29 jun 2011 15:27

als je afgstudeerd bent én meerderjarig is er géén enkele reden waarom je vader je terug in huis zou moeten nemen. Hij is niet meer onderhoudsplichtig tov jou.
Ben je meerderjarig en nog niet afgestudeerd en woon je sedert al die tijd bij je moeder is je vader enkel nog verplicht om je te ondersteunen je studies te kunnen afmaken: dat betekent dus vooral financieel; Maar omdat je al la die tijd bij je moeder woont is er dus geen specifieke reden waarom je dus ineens bij je vader zou gaan wonen.
Nee, domiciliering als strategie om aan je spullen te raken, zal niet lukken.

Stuur een AS met je vrag voor een nieuwe afspraak om je spullen op te halen. zorg dat hij antwoord per bief of SMS.
Vraag aan de kwartieragent om je te begeleiden tot bijje vader als je de spullen ophaalt en laat PV opmaken als dat niet lukt.
Papa zal misschien wel toegeven.

vanherck
Topic Starter

#3 , 29 jun 2011 16:08

hij zegt ook dat al de spullen die ik vraag van hem zijn, heb ook geen bewijs dat ze van mij zijn enkel de getuigenissen van 1 broer en 2 zussen.
Ikzelf en men oudste zus mogen ook nimmer in zijn huis komen.

Een AS was ookal het voorstel van de juridische dienst een maand geleden, heb dit toen niet gedaan omdat ik alles als gewoon volwassen mensen wil regelen maar tevergeefs.

Zal het voorstel eens proberen en laat nog wel iets terug weten!

Mvg Roel

Reclame

Lucke

#4 , 29 jun 2011 19:34

AS werkt niet!

Zit met zelfde problematiek met ex hier. Maar ik heb bewijzen dat het mijn eigendom is, zelf met bijhorend sponsorcontract.
Toch weigert ze ook maar iets terug te geven... Politie kan niets doen, ben al met de wijkagent naar daar geweest.

Eén enkele oplossing, ... via rechtbank.

Lucke

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 jun 2011 13:37

Politie kan daar niets gaan doen enkel u beschermen indien er een gevaar is. Ze moeten van de feiten dus het niet teruggeven zelfs geen PV opstellen want geen strafbare zaak.
U had uw zaken moeten meenemen ( en daarmee het bewijs geleverd dat ze van u zijn) nu zijn ze van de bezitter.
Voor de rest zal u naar de rechtbank moeten de burgerlijke wel te verstaan.

vanherck
Topic Starter

#6 , 30 jun 2011 14:15

toen ik vertrokken ben heb ik de spullen die ik kon meenemen ook meegenomen, de spullen die ik nu terug vraag had mijn vader toen allemaal al achter slot zitten..

deesje81

#7 , 18 jul 2011 15:45

Heb het zelfde probleem. Ik ben gevlucht met mijn dochterke en had dus het hoog nodige bij. Nu heb ik via het vredegerecht een uitspraak dat ik recht heb op mijn persoonlijkespullen en de helft van onze dochter haar spullen aan gezien ik het hoederecht heb en hij maar een omgangs recht. hij weigerd me deze dingen echter ben al bij de politie geweest maar die kunnen ook niks doen. het enige wat ik zou kunnen is met een deurwaarder langs gaan maar dan denk ik die kosten zijn het niet waard. Ikn weet hoe pijnlijk dit is . maar zet u volwassen op tegenover hem en denk als ik dat hij stikt in die spullen en begin opnieuw en voor mij is dit echt moeilijk want tussen mijn persoonlijke spullen zitten een doodsprentje van mijn overleden vriendje van toen ik 17 was en dat is dus van 13jaar terug en die ligt me nog dicht bij het hart en een doodsprentje van mijn beste vriendin en iets want ik erfde van mijn bomma. Ik weet dat hij dit doet om me te kwetsen en dit is ook de enige macht die hij nog over ons heeft. Dus hou u sterk en laat het u niet naar beneden halen hier door.

xje d

vanherck
Topic Starter

#8 , 19 jul 2011 19:47

bedankt voor al de reacties,

heb verder nog geen resultaat van de spullen, heb me er ook over heen gezet dat ik ze toch niet ga terug krijgen.

Roel

deesje81

#9 , 21 jul 2011 15:01

graag gedaan

xje d

fenerus

#10 , 24 jul 2011 12:31

Aangetekend schrijven sturen en in de brief AANMANING schrijven nauwlettende omschrijving maken van welke spullen u terugwil. Brief in 2 exemplaren sturen met verwijzing naar de SMS'sen en de reeds geplande afspraak waar u de toegang werd ontzegd.

Het feit dat uw vader zegt dat alles van hem is, erkent hij dat de spullen er nog zijn !! Het is aldus een betwisting van de titel van eigendom....

U mag elk bewijsstuk aanhalen dat u toereikt alsook kan de rechter getuigen toelaten.

Het is aan uw vader om dit te weerleggen met tegenschrijven.

Te kennen geven dat u eigenaar bent van de goederen en dat deze zijn achtergebleven in de woning.

Het feit of u eigendomsbewijs hebt, speelt niet zo'n grote rol. Wel is er een vermoeden: "Wat doet een man van 50-60 jaar met speelgoed en vrouwenspullen"...

Bij geen reactie een gerechtesdeurwaarder aanstellen en deze een brief laten schrijven kost wel 100 eur maar kan goed afschrikken. Indien dit niet lukt verzoening bij de vrederechter met uwen grote dossier van brieven. Als dat niet lukt ten laatste dagvaarden

In uw brief schrijven dat ge een nieuwe dag langskomt. (minimum 7 à 8 dagen later)

Vergeet niet dat u in uw brief schrijft "Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkentenis".

Terug naar “Andere”