hallo,
even kort onze situatie schetsen! in 98 hebben wij een zaak opgestart die goed draaide in 2001 hebben ze bij mijn man kanker vastgesteld en door het vertrouwen van verkeerde mensen hebben we een financiele put gemaakt van 25.000? we hebben toen ons huis verkocht en alle schulden betaald tot er in 2003 herzieningen van btw,rsz en sociale kas kwamen hadden we op drie weken tijd weer een put van om en bij de 18.000? plus dat mijn man zijn toenmalige werkgever failiet ging en wij twee maand zonder inkomsten hebben gezeten! toen zijn we eerst naar het ocmw gestapt om gewone schulbemiddeling maar die hebben ons toen collectieve schuldbemideling aangeraden dat wij dus ook hebben gedaan! sinds juni 2004 zitten wij dus in een minnelijke colectieve schuldbemiddeling van 5.5jaar.
wij zijn een gezin met zes kinderen in de leeftijd van 13jaar tot 4 maand oud.
nu is bij de start op een loon gerekend van 1650? per maand en 800? kinderbijslag per maand de situatie is nu als volgt een loon van 2100? per maand 1300? kinderbijslag we krijgen per maand 1200? leefloon de rest betaalt de advocaat rekeningen mee en spaart hij ook de schulden worden afbetaald met 250? per maand dus 1500? per jaar (2 x per jaar betaald hij schulden af) nu hebben wij hem gevraagd deze zomer om meer te beginnen af te betalen omdat er 3500? vakantiegeld was en wij 3000? terugtrokken van de belastingen dat heeft hij ook gedaan als resultaat dat er nog 5000e openstaat aan schulden nu staat er op de spaarrekening (die op zijn naam staat en waar hij de intresten van krijgt!!!!!) 8000? nu is bij ons de vraag waarom hij niet in 1 x alle schulden afbetaalt?????????? ik hbe hem zelf die vraag gesteld en kreeg als antwoord dat hij heft gerekend op 5.5jaar en dat we niet eerder uit collectieve kunnen gaan anders doet hij loonsverlies??????? kan hij dit zomaar??????ook als wij iets vragen van extra geld voor kleding of zoals nu voor de feestdagen of sinterklaas weigert hij steevast om iets te geven!
mvg mama van zes