bezoekrecht

jaslene
Topic Starter

bezoekrecht

#1 , 28 sep 2010 14:31

bbbbb
Laatst gewijzigd door jaslene op 02 apr 2012 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Nilis

#2 , 29 sep 2010 18:51

Hey

Ik zou zo snel mogelijk een advocaat onder de arm nemen om dit aan te vechten via kortgeding. Volgende keer dat je gaat, best ook je akte (of kopie daarvanà van de notaris meenemen en de politie bellen. De politie kan (en zal in de meeste gevallen) niet dwingen het kind mee te geven, dit vooral als bescherming van het kind. Ze zullen daarentegen wel PV opmaken en dan helpt het wel dat je de akte bij je hebt. En ze zullen uiteraard ook je ex verhoren en dan is het niet in haar belang dat ze deze bemiddeling weigert of elke toegeving weigert. Maar uiteindelijk zal je het toch voor een rechtbank moeten regelen.

Sterkte ermee !

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 sep 2010 19:21

Normaal bij weigeren 'bezoekrecht' nu omgangsrecht dien je klacht in bij de politie. U dient wel een copie van uw akte te overhandigen.
Politie zal PV opstellen en nazicht gaan doen of moeder en kind daar zijn.
Deze tevens horen inzake weigering.
Ik weet het dit zijn tergend langzame procedures maar wat mij verwonderd is dat uw ex nog geen dagvaarding heeft gekregen op 7 jaar dat lijkt me HEEL vreemd.
Kind mijn naam dragen -- wel als u kind erkend bij burgerlijke stand is het uw kind dus hoe kan het uw naam dan niet dragen ( ik weet daar zijn mogelijkheden) - welke naam draagt het dan wel....

De politie kan NOOIT dwingen om het kind mee te geven evenmin de deurwaarder. Dat is een 20 jaar geleden na enkele 'opgemaakte' processen 'verboden ' door de parketten.
Daarna waren de deurwaarders de bedreiging en deze doen het ook niet meer.
Dit los van feit dat het tgo de kinderen een trauma kan geven. Alle dagen erna kan partij een tegen de kinderen zeggen die stoute papa heeft die stoute politie en die stoute deurwaarder gevraagd u weg te halen bij uw lieve mama...

Een oplossing zou zijn na vb 5 aangiftes automatisch voorkomen en omkeren van omgangsregeling. Ik heb het enkele malen weten gebeuren.

Natuurlijk naar de grond van de zaak is het beter met een bemiddelaar te werken om te trachten te weten te komen wat er nu juist scheelt.

Reclame

jaslene
Topic Starter

#4 , 30 sep 2010 08:01

Ik ben nu 4 jaar bezig met een advocaat heb alleen pech gehad met de eerste advocaat die heeft constant brieven gestuurd naar hare advocaat maar kregen geen reactie.
Nadien zei mijne advocaat dat het via de jeugdrechter moest gaan en dat ze de procedure gestart is en dat heeft ze mij maanden lang voorgelogen als ik belde nam ze niet meer op belde niet terug en ik moest er constant achter zitten.
Ik heb toen een andere advocaat genomen en toen dat dossier is overgenomen is dus gebleken dat er helemaal geen procedure was op gestart.

Wij zijn dan dus nu een procedure gestart eerst nog maar eens een brief gestuurd naar hare advocaat weer geen reactie nu zou de procedure gestart zijn maar het duurt wel heel lang vind ik.

Mijn ex zegt ook tegen mensen dat hij maar via de rechtbank gaat dan trek ik het nog 10jaar en tegen dan mag mijn dochter zelf kiezen en aangezien dat ik gene band heb ziet er het niet goed uit voor mij.
Ze zegt ook dat mijn dochter schrik heeft van mij maar hoe kan ze nu schrik hebben als ze mij niet kent.

Het is gewoon zeer triestig dat in zo zaken de moeder de macht heeft en gebruikt.

Komt er nog iets positief uit ik weet et niet hoor

Terug naar “Andere”