Racisme en sport

Help_wanted
Topic Starter

Racisme en sport

#1 , 14 nov 2006 02:52

Hoe kan iemand met een offici?le functie (officials, scheidsrechters,...) juridisch reageren op racisme van 1 supporter, wanneer deze ook ge?dentificeerd is?

Kunnen er buiten een tuchtprocedure via de sportfederatie andere stappen ondernomen worden? Zoja welke? Ik zou graag alle rechtsmiddelen gebruiken om dit aan te klagen.

Want als achteraf blijkt dat de supporter in kwestie niet zou aangesloten zijn bij de sportfederatie, dan zal de tuchtraad van de desbetreffende federatie zich onbevoegd verklaren en kan ze geen sanctie uitspreken.

Voor gedetailleerde uitleg, gelieve mij te PM'en om privacyredenen.

Er is via de collectieve verzekering van de sportbond een B.A. verzekering (ik vermoed ook met rechtsbijstand). Persoonlijk heb ik zelf ook meerdere rechtsbijstandverzekeringen voor verschillende materie.
Kan ik op een of andere manier hier gebruik van maken?

Graag uw spoedig advies.

Mvg

Een zeer nauw betrokkene!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 15 nov 2006 10:00

Uw ?gedetailleerde uitleg? dient getoetst aan :
-Wet 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde door racisme en xenophobie ingegeven daden;
-Wet 25 februari 2003 ter bestrijding van discriminatie en tot wijziging van de Wet van 15 februari 1993.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be

Reclame

Terug naar “Andere”