'Tonen' van privébeelden

Gebruiker61
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

'Tonen' van privébeelden

#1 , 28 feb 2019 13:30

Jaren geleden (wanneer ik minderjarig was) zijn er beelden van mij gemaakt zonder mijn toestemming. Deze beelden worden niet verspreid maar al jaren getoond aan verschillende mensen in mijn omgeving. Ik kan niet bewijzen dat ze getoond worden maar ik weet het wel door roddels en opmerkingen die gemaakt worden. Indien deze mensen zouden moeten getuigen, kunnen ze natuurlijk zeggen dat het niet getoond werd aan hen. Ik weet dat het maken van beelden zonder toestemming en het verspreiden strafbaar is maar is het tonen van persoonlijke beelden ook strafbaar? Zou ik juridische stappen ondernemen?


N.B.: Jaren geleden had ik persoon x gevraagd om daarmee te stoppen en hij ging er toen nog steeds mee verder (geen bewijs). Ik heb deze persoon dan 3 jaar lang niet meer gezien en heb dan ook niets meer gehoord. Nu kom ik deze persoon dagelijks tegen en is het weer begonnen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 mar 2019 16:10

Ik kan niet bewijzen dat ze getoond worden maar ik weet het wel door roddels en opmerkingen die gemaakt worden.
Zonder bewijs sta je niet sterk, uiteraard. Heb je een bewijs van het bestaan van die beelden?
Indien deze mensen zouden moeten getuigen, kunnen ze natuurlijk zeggen dat het niet getoond werd aan hen.
Met andere woorden: u kan ook geen getuige vinden die voor u wil bevestigen dat de bewuste beelden getoond werden?
Zou ik juridische stappen ondernemen?
Zonder bewijs of getuige? Onbegonnen zaak. Welke klacht had u in gedachte? Schending privacy? Schending portretrecht?
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Reclame

Terug naar “Privacy-bescherming”