privacy in het gedrang?

beany
Topic Starter
Berichten: 11

privacy in het gedrang?

#1 , 07 feb 2019 15:40

Sinds geruime tijd is er hier in het gebouw ruzie en onenigheid. Nu zijn er paar mensen vanaf het moment dat ze me zien komt de smartphone boven en beginnen zij mij te filmen. Ze zouden die tegen mij willen gebruiken als bewijs. Want ik heb het altijd gezegd of gedaan. Op het ogenblik loopt er een gerechtelijk onderzoek tegen hen voor laster en eerroof. Daar zij een e mail hebben verspreid met niets anders dan leugens en beschuldigingen. De vraag is mogen zij dat zomaar en is dit een geldig verkregen bewijs.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 07 feb 2019 15:44

Nu zijn er paar mensen vanaf het moment dat ze me zien komt de smartphone boven en beginnen zij mij te filmen. Ze zouden die tegen mij willen gebruiken als bewijs.

Wat ben je dan aan het doen waardoor het interessant wordt om u te filmen?
Wat kunnen ze daar mee bewijzen? Je bestaan?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

beany
Topic Starter
Berichten: 11

#3 , 07 feb 2019 15:47

niets ik ga het gebouw gewoon binnen en buiten zoals iedereen maar ze zouden mij maar al te graag op de een of andere fout willen betrappen

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 07 feb 2019 15:49

niets ik ga het gebouw gewoon binnen en buiten zoals iedereen maar ze zouden mij maar al te graag op de een of andere fout willen betrappen
Ik denk dat je aan achtervolgingswaanzin lijdt, want dit houdt geen steek.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 07 feb 2019 16:17

Doe dan eens juist hetzelfde en film hun ook, terwijl ze u filmen.

bosprocureur
Berichten: 6853

#6 , 07 feb 2019 16:41

Stalking ? gewoon "ambetante " buren ?

Wie zal het zeggen ?

In elk geval, ik zou eens aan de wijkinspecteur vragen om met die mensen te praten; misschien weet die zelfs beter of er iets aan de hand is... En eventueel wat.


Andere mogelijkheid, is er een dienst burenbemiddeling in uw gemeenten ?

beany
Topic Starter
Berichten: 11

#7 , 07 feb 2019 18:25

heb al gevraagd om dit te doen. Antwoord: Dit is alleen maar olie op het vuur gieten. En ge staat weer op af.
Nee buurtbemiddeling is er niet.

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#8 , 07 feb 2019 19:09

U kan altijd bijkomende aangifte bij politie doen gezien er toch al een gerechtelijk onderzoek loopt.
JurecaBE moderator

Terug naar “Privacy-bescherming”