een vergadering opnemen

Marleen3520
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

een vergadering opnemen

#1 , 05 dec 2018 08:43

Ik ben lid van een club, mijn man was zelf lid van die club, maar de voorzitter heeft hem gevraagd ontslag te nemen of hij zou uit de club gezet worden. Nu zijn er een aantal mails naar alle leden van de club (maar niet aan mij, alhoewel ik zelf nog wel lid ben) gestuurd over de heisa tussen mijn man en die voorzitter. Op volgende vergadering gaat hij in alle openheid over het onderwerp praten en zullen er vragen kunnen gesteld worden, mijn man mag hierbij niet aanwezig zijn. Tot nu toe ik nog wel, ik weet dat hij de feiten gaat verdraaien en wil dan ook graag opnemen wat hij zegt, kan en mag dat ? Kan hij mij ook zomaar uitsluiten, dus mij geen mail sturen en aan alle andere leden wel ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 dec 2018 09:36

Tot nu toe ik nog wel, ik weet dat hij de feiten gaat verdraaien en wil dan ook graag opnemen wat hij zegt, kan en mag dat ?
Ja, u mag gesprekken / vergaderingen waar u zelf aan deel neemt opnemen (ook zonder medeweten van de andere deelnemers). U mag die opnames wel niet zomaar openbaar maken achteraf. Dat is nog een andere discussie.
Kan hij mij ook zomaar uitsluiten, dus mij geen mail sturen en aan alle andere leden wel ?
Hangt allemaal af van het reglement van de club. Als er problemen zijn tussen uw man en de voorzitter en men wil één en ander bespreken, kan ik me voorstellen dat uw aanwezigheid bij die bespreking ook niet gewenst is. Zolang men niet discrimineert, denk ik wel dat men aan bepaalde leden kan vragen niet aanwezig te zijn op een bepaalde vergadering.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Marleen3520
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 dec 2018 20:13

Volgens mij is het dan wel discriminatie, want wat er is, is iets tussen mijn man en de voorzitter (en zijn aanhang, bestuur), waar ik volledig buiten sta. Ik vind dus dat het discriminatie is omdat ik getrouwd ben met de persoon die besproken gaat worden (en zelf geen weerwoord mag geven)

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 dec 2018 17:47

Discriminatie kan enkel op basis van geslacht, godsdienst, afkomst, etc... Jou niet uitnodigen omdat je getrouwd bent met de persoon waarover iets besproken wordt is zeker geen discriminatie.

Dit is zo'n beetje als een getuigenis van een echtgenoot / echtgenote in het voordeel van de partner: dergelijke getuigenis wordt door een rechtbank in de meeste gevallen ook als waardeloos beschouwd. Heeft niets met discriminatie te maken.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Marleen3520
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 dec 2018 17:00

Is dit niet van toepassing :
‘Sociale afkomst’ wijst op het behoren tot ‘een bepaalde sociale klasse (bijvoorbeeld adel)’. Dit criterium beschermt personen die benadeeld worden omwille van hun familiale achtergrond of sociaal netwerk.
Of dit :
Onder ‘burgerlijke staat’ begrijpt men de huwelijkse staat van een persoon. Ook vergelijkbare statuten, zoals geregistreerd partnerschap of feitelijk samenwonen, vallen hieronder.
Gewoon een vraagje :-)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 dec 2018 09:33

Neen, dat is niet van toepassing... Het is niet omdat u getrouwd bent, dat u niet wordt toegelaten, het is omdat u getrouwd bent met de man waarover de vergadering gaat. Da's een groot verschil.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Privacy-bescherming”