rijksregisternummer aankopen website stad

Margan
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

rijksregisternummer aankopen website stad

#1 , 28 nov 2018 20:01

Om bepaalde van bepaalde evenementen, georganiseerd door een bepaald stadsbestuur, moet men zich blijkbaar eerst registreren op de website van deze stad. Het betreft hier dus het online kopen via de website van deze stad.
Groot was mijn verbazing dat ik na mijn adresgegevens ingevuld te hebben, ook mijn rijksregisternummer moest ingeven ( ook al woon ik niet in deze stad) .

Nu ik ben enorm gesteld op privacy.
Mag dit zomaar want dit is de eerste keer dat ik dit moet doen om online aankopen te doen ( bij een stadsbestuur)?
Wat heeft een stadsbestuur waar ik niet woon nu eigenlijk te maken met mijn rijksregisternummer.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 29 nov 2018 08:46

Wat zegt hun privacyverklaring?
"sowieso" schrijf je zo.

LeenW
Berichten: 12818

#3 , 29 nov 2018 09:18

Is er misschien een onderscheid in tarieven tussen inwoners en niet inwoners?

Op zich is dat rijksregisternummer niet zo speciaal, ze kunnen dat sowieso opzoeken via bevolkingsregister als ze dat zouden willen.

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 29 nov 2018 09:22

Het rijksregister raadplegen zonder wettige reden is een strafbaar feit. Ja, ze kunnen dat, maar mogen dat absoluut niet doen.
"sowieso" schrijf je zo.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 29 nov 2018 09:22

O
Groot was mijn verbazing dat ik na mijn adresgegevens ingevuld te hebben, ook mijn rijksregisternummer moest ingeven ( ook al woon ik niet in deze stad) .
Ze kunnen natuurlijk niet voor ieder bepaalde soort aanvraag een bepaald document voor inschrijving op hun website opmaken.
Dat zou een bepaalde overlast van documenten betekenen.
Vandaar die uniforme inschrijving op hun website.

Terug naar “Privacy-bescherming”