Login niet beveiligd

gd0807
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Login niet beveiligd

#1 , 20 nov 2018 16:40

Goede avond,

Even de situatie schetsen: er zijn een 100-tal medewerkers binnen ons bedrijf en voor ons ERP-systeem zijn er een 20-tal logins voorzien. Dit wil zeggen dat we met meerdere werknemers dezelfde login delen. Nadat we ingelogd zijn moeten we onze persoonlijke werknemers-id ingeven zodat het systeem weet wie we zijn.
Deze wernemers-id is echter niet beveiligd met een paswoord. Mijn collega of eender wie binnen het bedrijf kan zich dus als mij aanmelden zonder dat daar enige controle op is. Er kunnen dus onder mijn naam handelingen worden gesteld (bestellingen geplaatst, prijzen aangepast, of erger nog overschrijvingen worden gedaan, etc…)
De vraag is nu: kan dit zomaar? En kan ik hiervoor verantwoordelijk worden gesteld?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 20 nov 2018 19:40

Enterprise resource planning ?

Het gaat niet enkel om misbruik van het systeem onder andermans naam.

Mogelijk overtreedt uw werkgever daarmee ook de licentiebepalingen van de software.
Dat is ook een vorm van software-piraterij en kan wel eens een bezoekje opleveren van BSA.
Het overkwam een grote telecom speler al ...

Schriftelijk melden aan hiërarchische overste.

gd0807
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 nov 2018 15:35

Beste Inazuma,

Bedankt voor je reactie. Ik hou het hier allemaal in de gaten. In december wordt alles gelanceerd en dan zien we wel of ze hieraan gedacht hebben...

Groeten!

Reclame

Terug naar “Privacy-bescherming”