Wet op de privacy?

Pascal2
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Wet op de privacy?

#1 , 30 okt 2018 15:40

Mijn zoon wordt in november 18. Hij zit op de hogeschool in Gent. Noch via hem noch via mijn ex geraak ik aan iets van informatie ivm zijn studies. Ik betaal wel alle rekeningen voor de helft. Hoe kan ik zijn punten weten? Hoe kan ik weten welk materiaal ze nodig hebben en wat dat kost? Hoe kan ik weten welke uitstappen ze doen? Ik belde vandaag naar de school en daar zeggen ze dat ze geen info mogen geven wegens de wet op de privacy? Moet ik dan echt via de rechtbank de gegevens opvragen??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 30 okt 2018 15:57

Stuur gewoon een aangetekende brief, waarin je zegt geen betalingen mùeer te zullen uitvoeren, renzij je hiervoor de gepaste justificaties krijgt en info over de stand van destuydies en resultaten. Stort die bedragen dan wel op afzonderlijke een geblokkeerde rekening, in afwachting van resutaten

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 30 okt 2018 16:00

Uw zoon is blijkbaar momenteel nog minderjarig? Dan lijkt het me wel wat voorbarig van de school om zich op de privacywet te beroepen.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame


Didymus
Berichten: 2061

#5 , 30 okt 2018 17:14

Links werken volgens mij niet, Franciscus, maar als je googelt op edulex 13584 en 13824, dan kom je wel bij de bewuste omzendbrieven terecht.
"sowieso" schrijf je zo.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 30 okt 2018 21:23

Ik belde vandaag naar de school en daar zeggen ze dat ze geen info mogen geven wegens de wet op de privacy?
Via de telefoon kan u eender wie zijn.

Stel de vraag schriftelijk en aangetekend.

Terug naar “Privacy-bescherming”