Foto nemen zonder toestemming, maar wel enig bewijs

kvg46
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Foto nemen zonder toestemming, maar wel enig bewijs

#1 , 14 okt 2018 10:36

Beste
Bij een controle van een partij goederen door de douane, heb ik ook foto's genomen van de hele telling om eventueel bij latere problemen zaken te kunnen aantonen of te bewijzen. Het nemen van de foto's werd niet specifiek gevraagd aan de aanwezigen , en er is ook geen opmerking van geweest dat ik het niet zou mogen in ons magazijn, trouwens er ook camera bewaking.
Na deze telling kregen wij verwijt dat een bepaalde partij niet bij de telling stond;
Gelukkig was er één foto dat het tegendeel kan bewijzen, de douane stonden er naast.
Ik heb dit gemeld aan mijn werkgever en die heeft te snel gereageerd naar de douane om met deze foto toch zijn gelijk te krijgen.
Natuurlijk krijgen wij nu het verwijt dat wij ongewenst foto's hebben genomen van ambtenaren in functie, en daar heeft mijn werkgever en ook ik persoonlijk onze verontschuldiging al voor aangeboden. De foto was en is niet gericht op de personen , maar op de hele partij die gecontroleerd werd zonder personen te viseren. Trouwens die foto is nu een bewijsstuk dat 80.000,- waard kan zijn om ons gelijk te halen.
Die foto bepaalde foto heb ik genomen, maar alleen bezorgd aan mijn werkgever gezien het belang voor de firma in deze problematiek.

Maar hoe kunnen wij verder?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 14 okt 2018 10:43

Als je politie mag filmen in functie, zou ik niet inzien waarom dit anders is voor douaniers. Er is geen publicatie dus zou geen probleem mogen zijn.

kvg46
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 okt 2018 12:16

Hartelijk bedankt voor uw snelle melding. Zoals je kan raden zal de foto het tegendeel gaan bewijzen in ons voordeel. Natuurlijk ook een flater naar de douane die kwamen tellen, gezien de bepaalde goederen duidelijk herkenbaar zijn en vlak naast hun stonden op de foto. Dus vrees wel dat die niet zo gelukkig zijn.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 15 okt 2018 12:30

U gebruikt de foto alleen in rechte dus is het de rechter die beslist.
Als u de foto nu gaat gebruiken in een krantenartikel dan kan het u veel geld kosten. Dus niet in uw zaak.

Terug naar “Privacy-bescherming”