Schermafbeelding Privacybeleid

kerscha
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Schermafbeelding Privacybeleid

#1 , 02 okt 2018 17:02

Hey, Ik heb een vraag over schermafbeeldingen en of deze strafbaar zijn.

Als ik een schermafbeelding (screenshot) neem op me telefoon, van een instagram gesprek met een ander persoon en deze dan doorstuur naar andere personen. Is dit dan wettelijk strafbaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 okt 2018 09:57

Het opnemen van het gesprek (= screenshot maken) is op zich niet strafbaar. Het verspreiden kan dit echter wel zijn! Als het de bedoeling is iemand te schaden / belachelijk te maken / in een lastig parket te brengen / etc... is dit hoogst waarschijnlijk strafbaar.

Uw vraag is dus nogal vaag. Veel zal afhangen van de context. Maa zonder deze te weten, zou ik voorzichtigheidshalve zeggen: doorsturen naar een andere persoon KAN weldegelijk strafbaar zijn.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Privacy-bescherming”