Dagboek afprinten en trachten mee te nemen

mariedh
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Dagboek afprinten en trachten mee te nemen

#1 , 13 sep 2018 21:23

Dag iedereen,

Op advies van de psycholoog ben ik een dagboek gaan bijhouden.
Deze heb (normaal sloot ik die altijd) per ongeluk laten openstaan op mijn computer.
Mijn ex heeft die afgedrukt, een deel ervan toch, tot de inkt op was. Heb dit uit zijn rugzak gevist nadat hij het me had gezegd tijdens een ruzie.
Uit boosheid de pak papieren verstopt in mijn huis en nooit meer naar omgekeken. Maar ik heb die dus nog wel, en zijn vingerafdrukken hangen er dus ook aan.
Was mij er niet zo erg van bewust hoe fout dat is tot een vriendin me er onlangs op wees.
Is dat strafbaar?
Dank alvast

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mariedh
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 sep 2018 21:31

Hij heeft daar trouwens ook info uit 'misbruikt'. Stond bijvoorbeeld in dat ik zo onder de sloef heb geleefd bij mijn vorige partner dat ik vaak het gevoel had verkracht te worden op alle mogelijke vlakken.
De ex die mijn dagboek heeft afgeprint heeft tegen mijn ouders gezegd dat mijn vorige partner mij heeft verkracht en dat ik hulp nodig heb, niet goed in mijn hoofd ben. Volledig uit de context getrokken en verdraaid. Maar bon, ik heb ondertussen geleerd dat alles wat hij zei uit de context getrokken en verdraaid, of gelogen was.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 14 sep 2018 09:00

Politie zal die vingerafdrukken niet gebruiken om ex partner te beschuldigen. Iets afprinten dat jij open en bloot laat liggen is nog geen halsmisdrijf.. Teveel naar TV gekeken zeker?

Reclame

Terug naar “Privacy-bescherming”