Geheimhoudingsplicht bank , VLAIO , Agentschap innoveren en ondernemen ?

tessavanderwildt
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Ja

Geheimhoudingsplicht bank , VLAIO , Agentschap innoveren en ondernemen ?

#1 , 23 aug 2018 21:41

Goeieavond , ik heb een idee voor een product dat ik wil ontwikkelen , maken en verkopen.Ik heb al een prototype maar zou hiervoor nog geld nodig hebben.Ik ben bij mijn bank geweest voor een lening en mijn makelaar zei dat een lening kan onder voorwaarde van een businessplan.Op zich geen probleem maar wat als de werknemer op het hoofdkantoor die de lening moet toewijzen of afkeuren zelf met mijn idee “gaat lopen” ? Idem met vb VLAIO waarvan ik een voorstel kreeg om me te begeleiden indien ik wat meer info geef ? Met vriendelijke groeten,Tessa

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 24 aug 2018 08:45

Dan moet je een octrooi nemen voor je naar de bank en/of VLAIO

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 24 aug 2018 09:26

Kan je een octrooi nemen met een idee dat eigenlijk nog in de kinderschoenen moet komen, en dat nog veel verder moet ontwikkeld worden (dus nog geld , geld, geld investeren) alvorens het aan de openbaarheid (octrooi! ) toe te vertrouwen zodat anderen die meer geld hebben zelf octrooi kunnen nemen op hun verder ontwikkeling ?

Is dat zinvol?

Of sla ik de bal totaal mis?

Reclame

tessavanderwildt
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Ja

#4 , 25 aug 2018 09:26

Goeiemiddag,ik kan denk ik geen octrooi nemen omdat dit volgens mij enkel gaat bij een nieuwe technische uitvinding,mijn idee is niet echt hieronder te plaatsen , ik heb het wiel niet uitgevonden :idea:

Terug naar “Privacy-bescherming”