GDPR

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: GDPR

#16 , 30 mei 2018 13:47

Gaat het toevallig over een niet prive mail adres zoals vb gmail.com ? want dan ben je akkoord gegaan met hun voorwaarden en zal je dat in hun instellingen moeten aanpassen
Spam is niet gebonden aan een type mailprovider, hoor. Van zodra je je e-mail adres gebruikt om in te schijven op een forum / nieuwsbrief / ... dat het niet zo nauw neemt met security of privacy, begint uw e-mail adres een eigen leven te leiden en komt het terecht in grote bibliotheken van e-mail adressen, die gebruikt worden om massaal spem naartoe te sturen. Of dit e-mail adres een gmail, hotmail, telenet, of zelfs professioneel e-mail adres is, maakt daar geen enkel verschil.

het is niet zo dat je bij gmail of hotmail kan instellen: "Ja, ik wil spam ontvangen" of "Neen, ik wil geen spam ontvangen". Dat zou wel héél makkelijk zijn, natuurlijk ;-). Je kan hoogtuit instellen dat zo'n provider zelf "probeert" uit te vissen of het om spam gaat en als ze denken dat het spam is, deze mails zelf laten verwijderen of apart zetten. Maar die filtering is niet 100%. Bij mij komen bijvoorbeeld meldingen van twitter ook soms bij de ongewenste mails terecht, terwijl dit weldegelijk gewenste mails zijn...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Privacy-bescherming”