mogen de geburen foto s van je maken wat je allemaal doet

julleke001
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

mogen de geburen foto s van je maken wat je allemaal doet

#1 , 25 mei 2018 02:23

hallo ,
nu lig ik al een jaartje of 2 in ruzie met mijn buren , nu is het zo dat mijn autogarage op een hoek van een pleintje met zo een tien huizen op mij gericht nu foto s zitten te maken van mijn activiteiten die ik doe in mijn garage , kan en mag dit zomaar ? ? ?
en kunnen die fhoto s tegen u gebruikt worden indien er iets van verderkomt ?
wat mag er wel en of niet ,ivm photos

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 mei 2018 06:15

Zonder toestemming mag je geen personen fotograferen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mjers
Berichten: 1788

#3 , 25 mei 2018 09:23

Correctie op het bericht hierboven... als u zich op de openbare weg bevindt mag men wel foto's van u maken.

Als u zich in de garage bevindt mag dit niet...

Reclame

Milo72
Berichten: 1016

#4 , 25 mei 2018 09:28

Uit curieusiteit: welke activiteiten voert u uit in uw garage die interessant genoeg zijn om te fotograferen, waarbij er verdier "iets zou kunnen van komen" ?
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

eylis
Berichten: 8840

#5 , 25 mei 2018 15:02

Tja als u daar regelmatig andere auto's aan het herstellen bent, zou er wel eens de verdenking kunnen rijzen bij de buren dat u in het erg donkergrijs handelsactiviteiten op nahoudt in een privéwoning die niet voor mechanische herstellingen van commerciële aard geschikt is? Daar kunnen inderdaad problemen van komen voor u....

Franciscus
Berichten: 38596

#6 , 25 mei 2018 21:25

Maar u hebt op zijn minst het portretrecht op die foto's.

Terug naar “Privacy-bescherming”