AVG en het loggen van telefoonnummers door mijn telefooncentrale? Wat nu?

skabalie
Topic Starter
Berichten: 178

AVG en het loggen van telefoonnummers door mijn telefooncentrale? Wat nu?

#1 , 21 mei 2018 18:28

Hi,
ik ben een natuurlijk persoon, en ik gebruik een router, die ook fungeert als telefooncentrale, en waar VOIP telefoons toekomen.
Die maakt diverse logfile's aan, dus ook van iedereen die mij opbelt, wordt zijn nummer met uur op een logfile gezet.
daarbij komt ook als die oproep gemist is, of als die beantwoord is ook, de duur van het gesprek. daarbij wordt ook de kwaliteit van de lijn bijgehouden, in geval mochten er technische problemen zijn.
Ik heb begrepen, dat ik niet zomaar alles mag doen met die logfile.
bij problemen, zou ik die niet zomaar aan mijn voip provider mogen doorsturen, echter als het voor technische problemen is dan weer menen bepaalden.
Ik heb wel al gelezen, als derden dit systeem zou gebruiken, ik wel het een en ander zou moeten doen, om mij in regel te stellen.
Maar die logfile nu, is louter informatief, maar zou ik wel gebruiken, bij geschillen, van iemand die beweerd te hebben gebeld en zo (niet bij een gerechtelijke zaak)
Mag ik zo verder doen, of moet ik het een en het ander veranderen vanaf vrijdag 25 mei?
Indien ja, wat?
De gesprekken zelf worden niet opgenomen.
ik heb geen mogelijkheid, een melding te maken als ze bellen, voordat ik opneem, zoals vele bedrijven dit nu al doen.
alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 mei 2018 19:03

Voor u veranderd niks, GDPR is voor bedrijven !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Privacy-bescherming”