Persoonlijke gegevens voetbalclub

dvanmenxel
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Persoonlijke gegevens voetbalclub

#1 , 24 apr 2018 09:11

Een voetbalclub maakt evaluaties en verzamelt persoonlijke gegevens van kinderen. Zo ook mijn kind. Tijdens de evaluaties krijgen de kinderen deze documenten niet te zien maar krijgen ze een mondelinge samenvatting van dit document. Als trainer in deze club weet ik perfect hoe gedetailleerd deze documenten zijn en is het volgens mij van belang om deze te bezorgen aan de ouders.

Nu mijn vraag: kan de club verplicht worden (zoals een leerlingendossier in een school) om deze documenten aan de ouders te bezorgen indien daarom gevraagd wordt?

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 24 apr 2018 09:23

Ja, u heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien en te verbeteren, zie artikel 15 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming: http://www.privacy-regulation.eu/nl/art ... EU-AVG.htm

Vanaf 25 mei staan er zware administratieve boetes op het niet naleven van deze verordening.
"sowieso" schrijf je zo.

dvanmenxel
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 apr 2018 09:40

Maar dus ook de hele evaluatie? Niet enkel zijn persoonlijke gegevens zoals naam, datum, gewicht, ...

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 24 apr 2018 09:45

1) "persoonsgegevens": alle informatie over een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon ("de betrokkene"); als identificeerbaar wordt beschouwd een natuurlijke persoon die direct of indirect kan worden geïdentificeerd, met name aan de hand van een identificator zoals een naam, een identificatienummer, locatiegegevens, een online identificator of van een of meer elementen die kenmerkend zijn voor de fysieke, fysiologische, genetische, psychische, economische, culturele of sociale identiteit van die natuurlijke persoon;
http://www.privacy-regulation.eu/nl/art ... EU-AVG.htm

Evaluaties voldoen volgens mij wel degelijk aan de definitie van persoonsgegevens. Directe of indirecte identificatie lijkt mij zeker mogelijk.
"sowieso" schrijf je zo.

dvanmenxel
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 apr 2018 10:32

ok, hartelijk bedankt voor jouw reactie

Terug naar “Privacy-bescherming”