Gebruik familienaam in reclame

Aafke64
Topic Starter
Berichten: 66

Gebruik familienaam in reclame

#1 , 05 apr 2018 08:41

Gisteren zag ik toevallig in de krant een foto van een bakfiets voor een bepaald bedrijf. Op de bakfiets stond naast het logo van het bedrijf, ook mijn familienaam vermeld. Niet als verwijzing naar mijn naam, maar eerder naar een bepaald stopwoord. Ik heb een speciale familienaam, die niet als zelfstandig naamwoord bestaat. Hij staat ook nog vermeld met hoofdletter, dus duidelijk mijn familienaam. Ik heb het bedrijf reeds gecontacteerd, maar zij lachen het zo'n beetje weg.
Kan ik hier iets tegen ondernemen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 05 apr 2018 10:33

Tenzij uw familienaam een door u geregistreerd merk is kan u daar weinig tegen ondernemen.
"sowieso" schrijf je zo.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 05 apr 2018 12:08

Destijds was er zelfs een liedje van de Strangers met mijn volledige familienaam, en ik heb daar nooit een probleem van gemaakt

Reclame

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 apr 2018 13:25

Destijds was er zelfs een liedje van de Strangers met mijn volledige familienaam, en ik heb daar nooit een probleem van gemaakt
Mava Blauwe Geschelpte? :mrgreen:

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 apr 2018 13:43

Er staat op internet een film van een 10 minuten van mij persoonlijk terwijl ik werk en dit is mij nooit gevraagd als men dit mocht gebruiken, ik denk maar weet niet zeker dat ze het via de VRT hebben gekregen, heb het ooit aan de camera man gevraagd, en hij weet ook niet hoe zij aan deze film komt, het is een zeer persoonlijke film.

P.S even gaan zien het is een film van 28 minuten en 38 seconden, volledig van mij en mijn 2 zonen. nooit iemand me gevraagd
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6853

#6 , 05 apr 2018 15:25

Destijds was er zelfs een liedje van de Strangers met mijn volledige familienaam, en ik heb daar nooit een probleem van gemaakt
Mava Blauwe Geschelpte? :mrgreen:
Vanderlinden? :lol:

Ik verwacht niet echt een antwoord hoor.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 05 apr 2018 15:33

Er staat op internet een film van een 10 minuten van mij persoonlijk terwijl ik werk en dit is mij nooit gevraagd als men dit mocht gebruiken, ik denk maar weet niet zeker dat ze het via de VRT hebben gekregen, heb het ooit aan de camera man gevraagd, en hij weet ook niet hoe zij aan deze film komt, het is een zeer persoonlijke film.

P.S even gaan zien het is een film van 28 minuten en 38 seconden, volledig van mij en mijn 2 zonen. nooit iemand me gevraagd
Die kasseileggers in Aarschot? :P Hebben er zelfs een standbeeld voor gekregen.

Terug naar “Privacy-bescherming”