ondertekening document bank zonder toelating te vragen

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

ondertekening document bank zonder toelating te vragen

#1 , 02 apr 2018 18:16

Situatie

2 personen , wettelijk samenwonend ,
Vrouw krijgt document van bank om te ondertekenen , de vrouw vraagt info om langs te komen, de bediende zegt dat ze persoonlijk dient langs te komen met haar paspoort, doch naderhand blijkt dat de man het formulier zelf ondertekend heeft (heeft er een krabbel op gezet zegt hij).
Is dit wettlijk toegelaten??? Wie is in fout als er over een fout gesproken kan worden

Relatie tussen de twee staat op springen, ter info.

Bijgevoegd het document, tel en naam weggelaten vervangen door xxxxx

Beste cliënten,
 
als u wilt dat wij u in de toekomst nog informatie, advies en commerciële aanbiedingen op maat van u en uw gezin geven over uw bank- en verzekeringsbehoeften, dan kunnen we dat niet zonder uw éénmalige en voorafgaande toestemming om nog met uw gegevens aan de slag te mogen gaan.
(wet op de privacy)
U kunt ons die toestemming geven via KBC touch of KBC mobile.
Ik geef u het stappenplan mee om dit te doen.
(uw keuze moet gemaakt worden voor april 2018, voor ieder van het gezin apart)
Bedankt alvast!
 
Stappenplan in Touch
1. Meld je aan in Touch
2. Klik vanuit het basisscherm naar Profiel (rechtsboven)
3. Klik op communicatievoorkeuren
4. Je komt terecht op het scherm waarin je je keuze ‘Informatie op maat’ kan aanduiden
5. Maak je keuze door de schuiver te verplaatsen
Stappenplan in Mobile
1. Meld je aan in Mobile
2. Klik rechts onderaan op ‘Meer…’.
3. Klik op Profiel
4. Klik op ‘Informatie op maat’
5. Je komt terecht op het scherm waarin je je keuze ‘Informatie op maat’ kan aanduiden
6. Maak je keuze door de schuiver te verplaatsen
 
Mocht het niet duidelijk zijn mag u mij altijd contacteren.
 
Groeten,  
 
 
 
xxxxxxxxxxxxxxxx

Relatiebeheerder Premium Banking
Tel.xxxxxxxxxx – Fax xxxxxxxxx– Gsm xxxxxxxxx
diest@kbc.be
KBC Bank NV – Diest – Openingstijden
Koning Albertstraat 48, 3290 Diest
 
Image Image      Image      Image      Image      Image

 
 
[/
i]


Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#2 , 02 apr 2018 21:07

Beste

Dit is een klassiek document om met de GDPR wetgeving in orde te zijn. Dat dient getekend te worden door elke klant afzonderlijk. Het enige gevolg van dit document is dat KBC je via telefoon of mail mag contacteren. Je kan ten allen tijde die toestemming intrekken. Zowel in het kantoor als via online banking. Het mocht dus niet maar je hebt er weinig nadeel van.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

#3 , 02 apr 2018 23:26

dus ik teken dan ook maar voor alles van hem???? Raar die privacy wet

Reclame

basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#4 , 04 apr 2018 21:10

Zoals ik zei : het mocht dus NIET, maar je hebt er in praktijk weinig nadeel bij. De inhoud en het belang van documenten verschilt nu eenmaal. Je kan perfect een kalcht neerleggen bij betrokken bank en dan zal de medewerker in kwestie op de vingers getikt worden.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Privacy-bescherming”