Betreden tuin

gerd60
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Betreden tuin

#1 , 27 mar 2018 11:00

Betreden eigendom.

Onze buren hebben sinds enige tijd een kat.
Sinds enkele weken laten ze die af en toe buiten lopen.
Vermits de kat tussen de boompjes door kan, loopt ze ook bij ons op t gras.
Hier heb ik totaal niets op tegen, vermits er bij ons meerdere katten regelmatig
in de tuin lopen.
Het probleem is echter dat onze buren al meerdere keren zelf bij ons in de tuin
hun kat komen vangen.
Kan ik daar iets op zeggen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
an dries
Berichten: 48

#2 , 27 mar 2018 13:20

Uiteraard. Van zodra iemand uw tuin betreedt zonder uw toestemming is hij in overtreding. Je kan hier PV voor laten opmaken bij de politie.

gerd60
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 mar 2018 09:10

Het is wel moeilijk want hij gaat nu zelfs zover dat hij aan onze kant van de boompjes onkruid komt uittrekken!
Het is niet makkelijk om iets te zeggen, want ze reageren altijd zeer agressief.

Reclame

an dries
Berichten: 48

#4 , 29 mar 2018 23:02

Pff, ik zou haast wensen voor een buur die mijn onkruid komt uittrekken! Neen, grapje hoor. Wat hij doet is niet correct. Misschien bemiddelingsgesprek aanvragen via de wijkagent om 't een en ander recht te zetten?

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 29 mar 2018 23:08

in nogal wat gemeente bestaat er tegenwoordig een bemiddelingsdienst.
Bewijs van betreding??? wordt moeilijk
Maar u kan wel een camera hangen die uw tuin in het cameraoog houdt.
Niet verboden dat u de vallende bladeren en het groeien van uw gras in het oog houdt.

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#6 , 30 mar 2018 13:52

Beste

Is er geen mogelijkheid tot afsluiting van uw tuin?
Maar ook als het moeilijk is, best op uw strepen blijven staan. U kan hem zeer kalm maar zeer duidelijk zeggen dat hij zonder toestemming geen toegang heeft tot uw eigendom. Als dit niet helpt inderdaad hulp inroepen wijkagent.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

an dries
Berichten: 48

#7 , 30 mar 2018 19:31

Bewijs van betreding moeilijk? Gewoon 101 bellen als hij weer eens de bloemetjes aan het plukken is in uw tuin.

Franciscus
Berichten: 38596

#8 , 30 mar 2018 19:39

Dat heeft een zeer lage prioriteit en zal worden doorgegeven aan wijkteam.

gerd60
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#9 , 31 mar 2018 12:18

Mijn man heeft de buur er vriendelijk op gewezen dat het niet zijn taak was om dat onkruid uit te doen (het was gewoon wat bodemonkruid dus zeker voor de buren niet storend) maar de buur begon dadelijk te roepen en te schelden. (Hij heeft in het verleden met veel mensen uit de buurt al een aanvaring gehad.)

Wat de politie betreft, sorry maar dat heeft totaal geen effect.
2 jaar geleden heb ik op een warme zondagmiddag doodsbedreigingen gehad van de buurman omdat ik op ons terras te veel praatte tegen ons kleinkind van 18 maanden. Hij kon daardoor volgens hem niet naar zijn tv luisteren. Zij leven 's zomers dag en nacht onder hun terras en hebben dan daar ook een tv staan.
Wij hebben toen tot 2x toe de 101 gebeld maar ze konden niet komen omdat het 'te druk' was. Wij zijn dan zelf naar het hoofdkantoor van de politie gereden (ons eerste contact ooit met de politie) waar men ons met veel tegenzin ontving en we van een agent van wacht als antwoord kregen dat er 2 dingen konden gebeuren; ofwel moest 1 van ons 2 verhuizen ofwel kwamen we ooit voor op de krant te staan.

We zijn dan later wel bij de wijkpolitie klacht gaan indienen maar dat maakt totaal geen indruk op hen.
We zullen het dus voorlopig weer maar zo laten.

Terug naar “Privacy-bescherming”