Verlichting politie

MrRagefulness
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verlichting politie

#1 , 09 mar 2018 04:15

Hallo,

Zoals iedereen wel weet staat er op het voertuig van de politie een “zoeklamp”. Nu, mag de politie zomaar met deze zoeklamp in je slaapkamer schijnen? Ik was bijv. hiernet een film aan het kijken op mijn computer, en mijn raam dat 10 centimeter links van me is, stond open. Nu, de politie in kwestie, stopte voor mijn deur, en schenen met de zoeklamp recht mijn kamer binnen recht in mijn gezicht, mag dit? Of is dit eerder schending van de privacy? (Niet voor klacht in te dienen of dergelijke, maar gewoon om hun te vragen dit niet meer te doen).

Bedankt voor het lezen! Met vriendelijke groeten,

J.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#2 , 09 mar 2018 07:47

Wat denkt u nu zelf?

Halfvijf 's morgens, het is nog donker, politiebusje rijdt voorbij en ziet open raam, met wat licht van een scherm. Zou je dat zelf niet voldoende aanwijzing vinden om eens te checken wat er gaande is ? Zij zijn er ook om u te beschermen hoor!

Spannende politieserie aan het kijken ?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 mar 2018 08:44

Dit is hun werk , kijken of er niks abnormaals te zien is aan de huizen, het is ver gekomen als de politie hun werk doet zoals het moet men er begint over te zagen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

katwezel
Berichten: 375

#4 , 09 mar 2018 10:51

Wees blij , die mannen doen echt hun job en voorkomen zo veel ellende , er zijn velen onder ons die het graag zouden hebben dat de politie wat meer toezicht houdt

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 mar 2018 11:30

...en mijn raam dat 10 centimeter links van me is, stond open...
Als je zelf je raam openzet, kan je anderen niet beletten om binnen te kijken (al dan niet met zoeklicht). Als je zo op je privacy gesteld bent, had je je raam en gordijnen moeten sluiten.

Stel dat er een nachtelijke jogger voorbijgekomen was met zo'n hoofdlamp op, die even door je open raam naar binnen kijkt, had je die ook willen aanklagen voor schending van uw privacy? Niet overdrijven, hé...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Privacy-bescherming”