Persoonsfoto - intranet (downloaden)

Jolien87
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Persoonsfoto - intranet (downloaden)

#1 , 05 feb 2018 20:27

Mag een collega mijn foto (close-up afbeelding van mijn werknemersprofiel) van het intranet kopiëren en persoonlijk bewaren?

PS. Ik heb verder nooit iets ondertekend waarbij ik expliciet toegang verleen tot het verspreiden van mijn persoonsfoto in het digitale telefoonboek.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 05 feb 2018 22:00

De foto is zo wie zo al niet zijn eigendom maar die van de firma.
Het is uw portret - rechten liggen bij u en bij de firma en de fotograaf.

Jolien87
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 feb 2018 23:03

Bedankt voor de snelle reactie Franciscus, maar wat betekent dat concreet?

Ik zag dat er printscreens van de digitale personeelsprofielen (ook van andere collega's - enkel vrouwen, schat vijf tot zes) op zijn bureaublad stonden/staan.

Ik had er direct wat van moeten zeggen, maar heb geen idee wat ik nu tegen hem kan inbrengen. Ik ga donderdag weer naar werk toe, hoe pak ik dit dan best aan?

Reclame

Issued
Berichten: 1227

#4 , 07 feb 2018 00:12

Normaal gezien is er op de werkvloer een vertrouwenspersoon. Spreek die persoon aan.
http://www.werk.belgie.be/detailA_Z.aspx?id=1366

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 07 feb 2018 00:35

Niet te accepteren die foto's zijn daar niet voor bedoeld en die persoon is serieus in overtreding met een aantal wetten rond gendergedrag op het werk.

Terug naar “Privacy-bescherming”