Politiek drukwerk postbus met sticker

Wim D
Topic Starter
Berichten: 16

Politiek drukwerk postbus met sticker

#1 , 15 dec 2017 18:06

Graag jullie feedback over onderstaande redenering:

Ik woon te Gent. Mijn postbus heeft een sticker met de melding dat ik geen niet-geadresseerde reclame wens te ontvangen.

Vandaag ontving ik een reclamefolder van een politieke partij; nl. de PVDA - Nie Pleuje.

Dit document voldoet niet aan de wettelijke vereisten van verkiezingsdrukwerk
(zie http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet )
" § 3. Op de voorzijde van de niet-geadresseerde verkiezingsdrukwerken en op de adreszijde van de geadresseerde verkiezingsdrukwerken moet via een onuitwisbare stof de melding "verkiezingsdrukwerk " aangebracht worden.", aangezien er nergens de melding VERKIEZINGSDRUKWERK opstaat.

Derhalve valt dit niet onder de noemer verkiezingsdrukwerk, maar wel onder de noemer reclamefolder. Aangezien ik een sticker op de bus heb dat ik dit soort niet-geadresseerde reclamefolder wens te ontvangen, is de verdeler - en bij gebrek hieraan, de verantwoordelijke uitgever, mijn inziens in fout?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 dec 2017 19:35

Ga je daar een advocaat voor onder de arm nemen ???

Of ga je zelf naar de rechtbank gaan ?

Het is juist door zulke zaken dat ons rechts systeem onmenselijke vertragingen oploopt !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 15 dec 2017 19:42

Die rotzooi dump je toch gewoon in de eerste de beste brievenbus van Bpost.
Volgens het principe "rubbish in - rubbish back".
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 15 dec 2017 20:34

Dat kan je voorhebben als je voor een andere partij bent. Zou TS ook zo reageren als er een folder van zijn voorkeurspartij in de bus steekt? Denk het niet.

NSP
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 mar 2018 12:27

Misschien kan de gemeente een GAS boete geven wegens sluikstorten. Blijkbaar doen ze dat ook voor mensen die een doktersattest in een openbare vuilbak achterlaten.

Terug naar “Privacy-bescherming”