Boomhut met inkijk tuin en woning

elkedage
Topic Starter
Berichten: 29

Boomhut met inkijk tuin en woning

#1 , 08 dec 2017 15:48

Tegenover onze woning is op een perceel van 4000m² waarop ook het woonhuis van de eigenaar staat een boomhut geplaatst. Deze boomhut is op 70 mtr afstand van de eigenaar zijn woning geplaatst en op 2 meter van de openbare weg. Deze constructie staat op 24 meter van mijn voordeur. Ik heb ondertussen geprobeerd om een gesprek te hebben met deze man, helaas is de man niet voor rede vatbaar en weigert de boomhut te verplaatsen of af te breken. Hij heeft wel gezegd de kant naar onze woning dicht te maken met een plank wat hij ondertussen ook deed maar de zijkant geeft nog evenveel zicht in onze tuin en veranda.
Ondertussen heeft de man ook nog een gebouw bij gezet in zijn tuin waar al verschillende koterijen staan.
Op de gemeente krijg ik geen gehoor en vinden ze dat allemaal niet zo erg.
Mijn vraag is kan dit zo maar?? En heb ik de mogelijkheid om dit aan te kaarten bij ruimtelijke ordening? Zodat hier gevolg aan gegeven wordt.
Volgens mij is dit toch een inbreuk op onze privacy !
Met vriendelijke groeten,
Elke

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 08 dec 2017 16:14

AFDELING III. - UITZICHTEN OP HET EIGENDOM VAN DE NABUUR.

Art. 675. Geen van de naburen mag, zonder toestemming van de andere, in een gemene muur een venster of opening maken, hoe dan ook, zelf niet met vaststaand glasraam.
Art. 676. De eigenaar van een niet gemene muur die onmiddellijk paalt aan het erf van een ander, mag in die muur lichtopeningen of vensters maken met ijzeren traliewerk en vaststaand glasraam.
Deze vensters moeten voorzien zijn van een ijzeren traliewerk waarvan de maliën ten hoogste een decimeter (...) groot zijn, en van een vaststaand glasraam.
Art. 677. Deze vensters of lichtopeningen mogen niet lager gemaakt worden dan zesentwintig decimeter (...) boven de vloer of grond van de kamer die men wil verlichten, indien deze met de straat gelijkvloers is, en niet lager dan negentien decimeter (...) boven de vloer, voor de hogere verdiepingen.
Art. 678. Men mag op het besloten of niet besloten erf van zijn nabuur geen rechtstreekse uitzichten of uitzicht gevende vensters, noch balkons of andere soortgelijke vooruitspringende werken hebben, tenzij er een afstand van negentien decimeter (...) is tussen de muur waar men die maakt, en het erf.
Art. 679. Men mag op datzelfde erf geen zijdelingse of schuine uitzichten hebben, tenzij er een afstand is van zes decimeter (...).
Art. 680. De afstand waarvan sprake in de twee vorige artikelen, wordt gerekend van het buitenvlak van de muur waarin de opening gemaakt wordt, en, indien er balkons of andere soortgelijke vooruitspringende werken zijn, van hun buitenrand tot aan de scheidslijn van beide eigendommen.
Art. 680bis. De wettelijke beperkingen die de huidige afdeling aan naburen oplegt zijn niet van toepassing op aangelanden van openbare wegen en spoorwegen die tot het openbaar domein behoren.



24 meter van uw voordeur: dus geen probleem. Wat doe je dan met appartementen die amper 10 meter aan de overkant van de straat liggen? Typisch NIMBY

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 dec 2017 16:15

Alles zal afhangen van de grootte van de boomhut en hoe hoog deze geplaatst is. Zoek op het forum eens naar "boomhut". Er zijn al enkele topics over gestart in het verleden.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

elkedage
Topic Starter
Berichten: 29

#4 , 08 dec 2017 18:11

Als dit een speeltuig zou zijn moet dat dan niet binnen de dertig meter van de vergunde woning van de eigenaar staan? De boomhut is ook meer dan 4 meter nokhoogte?

Terug naar “Privacy-bescherming”