Mag een deurwaarder dit?

Evertien
Topic Starter
Berichten: 31

Mag een deurwaarder dit?

#1 , 06 nov 2017 15:01

Kort samen geschetst, Ik heb een eigendom die ik verhuur en grenst aan een inkomhal waarvan ik recht heb tot doorgang. Nu was er een deur in deze inkomhal die ik bij vonnis diende te verwijderen welk ik ook vakkundig heb ondernomen ( netjes dichtgemetst langs hal zijde en afgewerkt ) Nu zijn tegenpartij via mijn eigendom ( private grond ) aan het raam foto's laten maken door een deurwaarder om aan te tonen dat het langs mijn appartementzijde ( binnenmuur ) nog niet is afgewerkt )
Mijn vraag is kan een deurwaarder gewoon eenzijdig op vraag van tegenpartij over mijn eigendom lopen zonder aankondiging of tussenkomst van justitie en foto's maken door het raam van de privé van mijn huurder?

Bij voorbaat dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 nov 2017 15:10

U schrijft zelf
bij vonnis diende te verwijderen
De deurwaarder mag kommen zien als het vonnis is uitgevoerd, en ja de deurwaarder doet dit meer foto's nemen van buiten uit door de de vensters.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 06 nov 2017 16:32

Ik denk niet dat de binnenafwerking van uw appartement de rechter zal interesseren, voor zover het vonnis betrekking had over de inkomhal

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 06 nov 2017 16:34

Zolang hij geen huisvredebreuk pleegt .
Mogelijk staat in het vonnis dat beide zijden moeten afgewerkt worden. In het andere geval als het gemene deel OK is is daar geen noodzaak voor.
Indien de deurwaarder geen vonnis heeft om uw privaat domein te betreden ( afgesloten en deur op slot dus inklimming kan het niet - wandelen naar de achterzijde kan dan weer wel (want geen huisvredebreuk).

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 nov 2017 19:49

Ik heb ooit bij een faillissement een beslag van een deurwaarder die maanden ervoor opgesteld was, gezien die volledig opgesteld was van door het raam, en de volgende woorden herinner ik mij zeer goed " een eetkamer met groene bis"
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 06 nov 2017 20:23

Maar toen ging het over die plaats zelf en heeft de deurwaarder de mogelijkheid om dat terrein te betreden.
Bij dit vonnis was bepaald dat de deur weg moest uit het gemene deel de gang - dat blijkt gebeurd te zijn en ook langs die kant afgewerkt.
Ik vermoed niet dat er iets zal staan dat er ook bezet moet worden langs de binnenkant en zeker niets over de kleur van de muur.
Maar we kennen het vonnis niet natuurlijk.
Door die is de deurwaarder trouwens aangesteld door de rechtbank of door de tegenpartij. Ik denk ook niet dat de tegenpartij opdracht kan geven het domein van een andere partij te schenden en zeker een (gerechts)deurwaarder zonder een gerechtelijk bevel/vonnis.

Terug naar “Privacy-bescherming”