Toegelaten foto’s te nemen in huis van kamer roommate

Preguntarbe
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Toegelaten foto’s te nemen in huis van kamer roommate

#1 , 18 okt 2017 15:26

Ik heb in mei een toenmalige vriend in huis genomen. Omdat ie niet genoeg geld had iets te huren op zichzelf, ik zei dat dit kon tot eind januari 2018. Dit mits mondelinge voorwaarden zoals orde, netheid, hygiëne, geen deurwaarders of schuldeisers... deze heeft hij allemaal geschonden.

Onlangs zijn we tegen elkaar gekeerd en in een zwaar gevecht belandt. De dag erop is hij vertrokken en heeft hij klacht ingediend. Vermoedelijk wil hij munt uit deze zaak slaan. Nu wil ik zijn nalatig gedrag bewijzen met onder andere foto’s van zijn schandalig vieze (je kan het je niet voorstellen) kamer. Ik wil deze kunnen gebruiken in mijn verhoor. Is dit toegelaten?

Zijn gerief staat hier nog tot zaterdag.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 18 okt 2017 16:18

Wat staat er in jullie SCHRIFTELIJKE overeenkomst? Die is er waarschijnlijk niet.
Was hij daar gedomicilieerd? Indien niet, pleegde hij nog een domiciliefraude.
Is zijn kamer sleutel vast? Indien niet kan je eens proberen een paar foto's te nemen, op gevaar af dat je ook nog eens beschuldigd wordt van het schenden van de privacy

Preguntarbe
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 okt 2017 19:35

Bedankt voor dit duidelijke antwoord. Ja hij is jammergenoeg nog gedomicilieerd. Nog steeds krijg ik brieven van schuldeisers. Ik neem wel foto’s van de envelop, gesloten weliswaar.

Ik zal de wijkagent morgen inlichten dat hij niet meer terugkomst zoals hij ook verklaart had toen hij klacht ging neerleggen.

Wat er die avond gebeurd is, is natuurlijk zijn woord tegen het mijne.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 18 okt 2017 21:50

Gelet op zijn eigen verklaring idd bij wijkinspecteur direct in kennis stellen en deze kan dan ook vaststellen in de kamer hoe die eruitziet.
De inspecteur moet trouwens meer dan één keer komen kijken ... bij mijn weten drie en dan start de procedure AACB.

Natuurlijk gezien persoon zelf gezegd heeft dat er niet meer wordt gewoond kan hij binnen max 15 dagen zelf adreswijzing vragen.
Edoch gezien deurwaarders ... zal dat mogelijk niet gebeuren... dus spoed achter zetten.
Eens dat door gemeente de procedure ( want in feite is het de gemeente die procedure AACB opstart) weten de deurwaarders ook dat persoon op voorstel AACB staat en daar dus niet meer verblijft.
GDW kunnen alles in het ganse huis in beslag nemen als er geen duidelijk contract is.

Sirkii
Berichten: 5396

#5 , 29 okt 2017 22:40

Zijn “nalatig gedrag” gaf je niet het recht een gevecht te beginnen. Mogelijks hangt je eev vervolging voor slagen en verwondingen zonder de bedoeling te doden” boven het hoofd. Alvast goed dat je de domicilieschrapping opstart want zo lang zijn domicilie daar staat kan je hem de toegang niet weigeren. Hopelijk krijgt het voor u geen vervelend staartje.

Terug naar “Privacy-bescherming”