Inval brandweer bijgestaan door slotenmaker ambulance en politeie

Xantippe1
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Inval brandweer bijgestaan door slotenmaker ambulance en politeie

#1 , 09 okt 2017 13:05

Geachte. Verleden jaar probeerde een slotenmaker vergezeld van brandweer , M.U.G. en politie mijn huis binnen te komen. Gelukkig was ik thuis en hoorde ik iemand aan de deur prullen ... De hele buurt stond toe te kijken, mijn zus kwam ook huilend bij mij aan, ikzelf verschrok natuurlijk ook . Wanneer ik vroeg wat de reden was van deze zinloze actie kreeg ik niet echt antwoord. Ze dachten een lijk in huis te vinden maar ik was springlevend . Wel heb ik hier een trauma aan overgehouden, schrik van elk geluid en ben geneigd me dan te verstoppen . Ik zou graag willen weten wat de aanleiding hiertoe was . Ook had ik graag geweten of ik een klacht kan indienen om deze gebeurtenis want iemand heeft hiertoe toch aanleiding moeten geven . Ik hoop op deze manier mijn trauma te kunnen verwerken. Alvast heel hartelijk bedankt voor het lezen van deze beknopte uitleg en wacht hoopvol op een antwoord. Met achting Paulina Zizi.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 09 okt 2017 14:27

Er zal iemand naar de dienst 100 of 101 gebeld hebben met het door u gekende gevolg.
Gezien U niet gebeld heeft valt elke oproep naar 100 of 101 onder het beroepsgeheim ( zeker 100).

LeenW
Berichten: 12813

#3 , 09 okt 2017 14:40

Vraag zelf na (schriftelijk) waarom men tot deze actie is overgegaan. Anders kunnen we alleen maar speculeren.

Reclame

TomStr
Berichten: 38

#4 , 10 okt 2017 13:17

wel raar dat men onmiddellijk an de deur is beginnen te "prullen" zonder eerst aan te bellen/kloppen/roepen. Zelfs al is er een vermoeden van een overleden persoon/persoon in nood in een woning lijkt me dat toch de eerste stap.

schriftelijk vragen wat de oorzaak van de interventie was kan je al verder helpen. Hopelijk helpt het kennen van de oorzaak je over je trauma. Of je echt klacht gaat kunnen indienen lijkt me sterk, als er een "vermoeden van" was hebben de hulpdiensten weinig fout gedaan, maar juist daarom vind ik het raar dat er niet eerst op een andere manier geprobeerd is om na te gaan of er al dan niet iemand aanwezig was in de woning. Een goeie therapeut kan er eventueel dieper met jou op ingaan. Dat het een traumatiserende gebeurtenis is kan ik me zeker inbeelden! Succes!

Xantippe1
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 okt 2017 16:50

Eerst en vooral, dank voor antwoorden. Ik neem de hulpdiensten helemaal niks kwalijk, integendeel, maar het blijft door mijn hoofd spoken wie hiertoe de aanleiding gaf . Het enige dat ik kan bedenken is mijn buurvrouw die me hier graag ziet vertrekken zodat haar dochter dit kan huren. Maar is zo'n lang verhaal allemaal . Heb in mijn leven al veel droefheid gekend , dingen die ik zou moeten verwerken lukken maar moeizaam ... ik geef toe dat ik het soms niet zie zitten en dan deze rare gebeurtenis weer, die eigenlijk helemaal niet zo heel erg is maar voor mij is dat net weer iets té veel. Zou zo graag gewoon wat rust willen .

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 16 okt 2017 15:43

Ga eens bij de politie met de dienst SLAchtofferZOrg praten ... (kan die in uw zone mogelijk anders wordt benoemd zijn meestal sociaal werkers of psychologen) .
Deze mensen hebben ook tgo politie een beroepsgeheim maar kunnen wel aan de politieinfo en staan u ook bij als u met een politieambtenaar wil praten.

Terug naar “Privacy-bescherming”