Stalking en spionage door de buren.

jdlz
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

Stalking en spionage door de buren.

#1 , 07 okt 2017 21:05

Beste forumleden,

Als 3 jaar lang, indien zelfs niet langer, is er escalerende stalking en spionage door mijn buren.

Het is begonnen met uitzonderlijk (in de richting van 1x in de maand) met licht schijnen naar me in mijn huis. Over tijd is zijn ze dit vaker en vaker beginnen doen tot kort geleden het opliep tot bijna dagelijks schijnen met licht naar me in mijn huis, het nemen van foto's van mij vanaf hun grond en zelfs enkele keren dat ze op het dak van de gelijkvloer liepen om foto's te komen nemen van me door mijn slaapkamer raam en met licht zitten te schijnen wanneer ik naar het toilet ga! De badkamer heeft een raam met een (dun) gordijn waar je niet zomaar door kunt zien, toch weten ze schijnbaar steeds wanneer ik daar aanwezig ben... Het is dus bijna een zekerheid dat ze me op een of andere manier bespieden zoals met een verborgen camera. Ik slaap met het rolluik omhoog aangezien ik zo veel beter slaap. Om een ander type van afscherming van de ramen moet ik aan mijn ouders bij wie ik inwoon (studeer nog) niet vragen, krijg ik toch niet.

Sinds ongeveer een maand zijn ze de buren gestopt met alles behalve het laatst genoemde (licht schijnen in de badkamer) na een laatste reactie die mijn moeder hen gaf. Maar hiermee is het probleem verre van opgelost, aangezien ze me nog steeds bespioneren en lastigvallen.

Het grootste probleem is dat ik nu helemaal niet meer de kans heb om bewijzen in te zamelen. Waar dit voordien al moeilijk was - camera gericht op hen grond is verboden (om nog niet te spreken over de kost ervan). Het met licht schijnen naar mijn badkamer zal een rechter eens mee lachen, om nog niet te spreken over het compleet gebrek aan bewijs over hun spionage.

Dus, zou ik graag even om bevestiging vragen dat ik hier legaal niets tegen kan beginnen - met een resultaat i.e. specifiek een straatverbod iets in die lijn. De "verdachte" die meest waarschijnlijk hier achter zit is een 17-jarige zoon van de buren (minderjarig).

Recent waren er ook hack pogingen op mijn e-mail en andere websites, die zijn mogelijk gerelateerd of compleet ongerelateerd - bijna onmogelijk om te achterhalen.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fons54
Berichten: 445

#2 , 10 okt 2017 15:49

Ga zelf eens praten met die buurjongen en confronteer hem met zijn gedrag.
Ik zou echt niet weten of de politie jouw klacht serieus zou nemen, zeker als je zegt dat de meeste 'pesterijen' gestopt zijn.
Hoe dacht je een straatverbod te bekomen gezien de verdachte jouw buurman is? Moet hij misschien verhuizen omwille van zijn lichtspel tijdens jouw badkamerbezoek? :lol:

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 10 okt 2017 16:17

Filmt dat schijnen met een licht.
Dat is ook een bewijs.

Reclame

Terug naar “Privacy-bescherming”