verborgen camera buren

Yoshi
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

verborgen camera buren

#1 , 26 sep 2017 11:45

Hallo.
Ik ben een nieuwe gebruiker.
Graag had ik duidelijke info over wat ik kan doen.
Mijn buurvrouw filmt met een verborgen camera mijn terras.
Gisteren, maandag, is de politie (interventieploeg) langs gekomen om het vast te stellen.
De wijkagent is met vakantie.
Met de buurvrouw is geen gesprek meer mogelijk. Het is de zoveelste pesterij in de lijst...
Ik zou natuurlijk direct die camera weg willen! Terwijl de politie aandringt op een gesprek en geen pv wil opmaken.
Wat kan ik doen??
Die camera moet weg! Liever vandaag dan morgen.
Dank je!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 26 sep 2017 12:07

Advocaat onder de arm nemen die een procedure in kort geding opstart of eenzijdig verzoekschrift indient bij de rechtbank van eerste aanleg. Dat lijkt mij de enige manier om dit letterlijk nog vandaag op te lossen.
"sowieso" schrijf je zo.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 26 sep 2017 12:18

Politie kan dat wel vaststellen inbreuken op de privacy en camerawet.
Waarom geen vaststelling?
Wat bedoeld u met pesterijen?

Reclame

Yoshi
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 sep 2017 18:46

Wat ik bedoel met pesterijen? Laster, waar ze al lang mee bezig is. Dat trok ik mij nog niet aan. Nu begint dat ook wel grote proporties aan te nemen :-(
De politie stelde het vast maar om mijn klacht te noteren (een pv op te maken) hebben ze tot nu, donderdagavond , nooit tijd. Sic. Ondertussen hangt die camera er nog . Grrrrr :-((
Morgen afspraak met advocaat.

P-Stone
Berichten: 280

#5 , 28 sep 2017 20:09

Om een klacht in te dienen kan je beter naar het politiebureel gaan. De interventieploegen zijn doorgaans druk bezet met dringende en of levensbedreigende zaken, voor hun is een klacht over een camera niet de hoogste prioriteit. Voor een klacht ter plaatse moeten ze een laptop en printer mee hebben. Of alles in het boekje noteren, nadien op de buro uittypen, terug langskomen voor jouw handtekening, of jou uitnodigen om voor de handtekening naar het kantoor te komen. Allemaal zeer tijdrovend. Als jij even ten burelen gaat, zal men je zeker verder helpen en gaat het allemaal veel vlotter. En kan de interventieploeg intussen interventies doen...

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 01 okt 2017 01:11

Verhoorbladen zullen toch nog in gebruik zijn hoop ik?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#7 , 01 okt 2017 19:22

Hoe weet men met zekerheid of er (nog) een camera hangt die u filmt als die verborgen is?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Franciscus
Berichten: 38583

#8 , 01 okt 2017 21:43

Uiteraard moet de politie dus wel de vaststellingen doen dat er een camera hangt die kan opnemen eventueel ook controleren dat er opgenomen wordt. Heterdaad misdrijf met OGP ter plaatse.

De klacht voor laster / belaging enz kan inderdaad beter ten burele gedaan worden.
Hant blijkbaar van zone tot zone af of alle interventie-eenheden al uitgerust zijn met de nodige digitale werkende apparatuur in de wagens.

Terug naar “Privacy-bescherming”