deze gegevens prijsgeven of niet

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

deze gegevens prijsgeven of niet

#1 , 10 sep 2017 11:47

Een luchtvaartmaatschappij moet mij geld terug voor niet uitgevoerde diensten . Loop ik mogelijke bankfraude op om mijn gegevens prijs te geven ?

Ik heb uw bericht betreffende uw vlucht xxxx van xxxx naar Brussel op 8 september 2017 goed ontvangen.

Ik begrijp hoe onaangenaam de situatie voor u was en bied u allereerst onze oprechte verontschuldigingen aan.

Om uw dossier te vervolledigen en vlot te kunnen afhandelen vraag ik u vriendelijk mij de onderstaande bankgegevens door te geven.

- IBAN
- BIC code
- naam van de bank
- volledig adres van de houder van de rekening.

U kunt dit doen door te antwoorden op deze email waarbij het zeer belangrijk is dat uw dossiernummer in het subject vermeld staat.

Zodra ik in het bezit ben van deze informatie, contacteer ik u opnieuw met onze beslissing.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groeten,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 613

#2 , 10 sep 2017 12:09

Als de gegevens van de afzender juist zijn, als je inderdaad geld terug verwacht van de maatschappij, als de vluchtgegevens in de mail kloppen, zie ik niet in wat er verkeerd aan is.
Om jou geld te kunnen overschrijven hebben ze nu eenmaal een rekeningnummer nodig...

P.

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#3 , 10 sep 2017 12:13

Mijn rekening nummer en adres heb ik vermeld . Maar dat iban en bic-code daar heb ik mijn twijfels over .

Reclame

puttemanp
Berichten: 613

#4 , 10 sep 2017 13:02

Iban en bic kunnen gewoon op basis van het rekeningnummer 'berekend' worden. Op Google kan je 10-tallen websites vinden om dit te doen.
Die 2 gegevens doorgeven bespaart hun wat moeite....

P.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 10 sep 2017 16:09

IBAN is gewoon uw rekeningnummer, en bic is de identificatie van de bank, alhoewel die ook al valt af te leiden uit de IBAN

Franciscus
Berichten: 38592

#6 , 10 sep 2017 18:08

Als u zeker bent van het mailadres kan u info doorgeven maar zie ook #4

Terug naar “Privacy-bescherming”