schending privacy door schuldeiser

Dvan
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

schending privacy door schuldeiser

#1 , 08 sep 2017 10:55

Hallo,
wie weet raad?
Sinds enkele dagen krijgt mijn vrouw op haar werk telefoontjes van een schuldeiser. Mag dit zomaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 sep 2017 11:05

Het probleem is of hij haar anders kan bereiken.

Hier worden regelmatig vragen gesteld wel in de omgekeerde zin, dat de schuld eisers onmogelijk de schuldenaars kunnen bereiken

Als hij haar anders kan bereiken is dit niet in orde.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Dvan
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 sep 2017 11:23

Goh, dit kan natuurlijk altijd, Door op gsm te bellen, brief, aangetekend, Maar de werkgever erbij betrekken leek me erover.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 sep 2017 11:23

Hallo,
wie weet raad?
Sinds enkele dagen krijgt mijn vrouw op haar werk telefoontjes van een schuldeiser. Mag dit zomaar?
Iemand opbellen is geen schending van de privacy. Als uw vrouw aangegeven heeft niet meer gebeld te willen worden op haar werk, en dit gebeurt dan toch nog systematisch, kan ze klacht indienen voor belaging.

Ze kan ook gewoon haar schuld afbetalen, uiteraard (tenzij ze de schuld betwist?)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 sep 2017 11:24

Maar de werkgever erbij betrekken leek me erover.
Een schuld kan uiteindelijk uitdraaien op loonbeslag, en dan wordt de werkgever er sowieso bij betrokken...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 08 sep 2017 11:46

Dat mag de schuldeiser niet hij moet de wet volgen welke hem ter beschikking staat.

http://economie.fgov.be/nl/consument/Sc ... bJmq8hJaUk
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 08 sep 2017 14:37

Dat mag de schuldeiser niet hij moet de wet volgen welke hem ter beschikking staat.
Ik lees nergens dat de schuldenaar niet op het werk mag gebeld worden. Ik lees enkel dat de werkgever niet mag ingelicht worden. Dit zijn twee verschillende zaken. Zolang de schuldeiser niet aan de werkgever kenbaar maakt waarvoor hij de schuldenaar wenst te spreken, zie ik het probleem niet. Maar zoals ik al zei mag het natuurlijk niet uitdraaien op belaging. Als de schuldeiser iedere dag begint te bellen, is dit een ander gegeven dan wanneer de schudeiser bijvoorbeeld twee keer gebeld heeft, met een paar dagen tussen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Privacy-bescherming”