gerechtelijk en medisch dossier overleden vader inzien

JoshBE
Topic Starter
Berichten: 10

gerechtelijk en medisch dossier overleden vader inzien

#1 , 16 aug 2017 18:28

Beste

Mijn vader is enkele jaren geleden overleden,
Nu ik wat ouder ben wil ik wat meer weten over mijn vader om een hoop vragen te beantwoorden.
Is het mogelijk om mijn vader zijn medisch en gerechtelijk dossier te kunnen inzien?

Mvg
Josh

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 20 aug 2017 23:21

Gerechtelijk dossier zal u niet kunnen inzien.
Medisch mogelijk enkel datgene wat onder patiëntenrechten en familie valt.

iota
Berichten: 830

#3 , 21 aug 2017 13:06

Gerechtelijk dossier zal u niet kunnen inzien.
't Is te zien of de vader van TS slachtoffer of dader was. Indien slachtoffer, kan TS daartoe een schriftelijke vraag richten aan het parket.
Dader weet ik niet, maar vragen aan het parket staat vrij. Zelfs als TS het dossier niet mag inkijken, kan hij mss toch een paar antwoorden krijgen via slachtofferhulp?

Mijn vader is onder verdachte omstandigheden overleden en er is een autopsie verricht. Ik heb dat dossier kunnen inkijken op het parket en heb daarbij bijstand gekregen van iemand van slachtofferhulp.

Wat medische gegevens betreft: deze vallen idd onder beroepsgeheim, maar door te bellen met de arts van mijn vader ben ik te weten gekomen wat ik wilde weten. Gezien de omstandigheden en gezien mijn vader was overleden, was de arts best bereid wat vragen te beantwoorden en zaken te vertellen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 21 aug 2017 19:19

Mijn verontschuldiging...ben veel te snel geweest - klopt wat iota heeft geschreven.

Terug naar “Privacy-bescherming”