schending privacy

Van Camp
Berichten: 209
Juridisch actief: Nee

Re: schending privacy

#16 , 27 jul 2017 19:16

De ouder die het ouderlijk gezag niet meer uitoefend, blijft het recht op toezicht en het recht op informatie bij de andere ouder of bij derden behouden (art. 374, paragraaf 1, vierde lid Brgerlijk Wetboek.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Adriana
Berichten: 396

#17 , 27 jul 2017 20:44

Ter info:
Ontzet uit rechten moet in een vonnis staan en gemeente moet afschrift van het vonnis hebben alvorens ze iets kunnen wijzigen.
Voor een aantal zaken bezorgd de griffie zelf die gegevens aan de gemeente.
Aan dokters legt u uw afschrift vonnis voor en vraagt hen beleefd dit te respecteren ... of dat u anders naar de rechtbank zal gaan om inzage te eisen...
Net zoals bij scholen en daar bestaan specifieke omzendbrieven voor.

De periode dat we voor alle informatie moesten vechten ligt gelukkig achter ons, maar geloof mij, we hebben gedreigd met rechtbank en toch hebben we geen medische informatie gekregen over de minderjarige kinderen. De gemeente wou ook geen adresgegevens verschaffen, kinderen zijn dus in een andere gemeente ingeschreven geraakt zonder de vader te informeren, laat staan zijn toestemmig (de eerste keer moet de vader toch toestemming geven....zolang de echtscheiding niet uitgesproken is). Het heeft ons veel telefoons, mails en aangetekende brieven gekost om het adres van minderjarige kinderen te bekomen. Hetzelfde met de informatie waar de kinderen school zouden lopen...we zijn zelfs op de ministerie geweest en men wou ons niet helpen. Uiteindelijk een brief gestuurd naar ALLE belgische scholen met vonnis erbij....zelfs toen kwam er geen reactie op. Ik weet zelfs niet meer hoe we het uiteindelijk toch te weten gekomen zijn....bij de confrontatie met school had men gereageerd dat ze op dat moment met een crisissituatie te maken hadden binnen hun school en daarom dat er geen gevolg is gegeven aan onze mail.... :?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 28 jul 2017 11:26

De ouder die het ouderlijk gezag niet meer uitoefend, blijft het recht op toezicht en het recht op informatie bij de andere ouder of bij derden behouden (art. 374, paragraaf 1, vierde lid Brgerlijk Wetboek.
Er is een verschil tussen het ouderlijk gezag niet meer uitoefenen, en ontzet zijn uit uw rechten...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 28 jul 2017 11:27

Adriana, je bent eigenlijk het topic aan het kapen, hier. Als je zelf nog met juridische vragen zit, kan je best een eigen draadje openen, denk ik...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Privacy-bescherming”