Wanbetaler op facebook plaatsen met foto ... ?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Wanbetaler op facebook plaatsen met foto ... ?

#16 , 19 jul 2017 10:13

Dit kan ook gestraft worden voor kwaadwillige ruchtbaarheid!!
Tenzij een recentie flagrante leugens bevat, gaat geen enkele rechter dit beoordelen als "kwaadwillige ruchtbaarheid". Als je in een restaurant echt slecht gegeten hebt / bediend bent, en je vermeld dit op TripAdvisor, dan kan dit restaurant niets beginnen, tenzij een recht op antwoord claimen.

Maar we wijken af, het ging hier over een particuliere wandbetaler. Niet over een bedrijf dat al dan niet een slechte service levert.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#17 , 19 jul 2017 10:18


Maar we wijken af, het ging hier over een particuliere wandbetaler. Niet over een bedrijf dat al dan niet een slechte service levert.
Kwaadwillige ruchtbaarmaking kan ook over publicatie gaan op facebook.

Dit staat ook zo in het strafrecht art 449.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 19 jul 2017 10:32


Maar we wijken af, het ging hier over een particuliere wandbetaler. Niet over een bedrijf dat al dan niet een slechte service levert.
Kwaadwillige ruchtbaarmaking kan ook over publicatie gaan op facebook.
Inderdaad, in het geval van de wanbetaler geef ik u 100% gelijk. In het geval van een recentie van een restaurant of hotel gaat die vlieger echter niet op.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#19 , 19 jul 2017 12:16

zie antwoord @denlowie (kon eventjes niet op internet)
Er is vrijheid van meningsuiting edoch ook de andere partij is beschermd
Klopt, het is niet omdat iets waar is dat u dat op deze wijze in de openbaarheid moet brengen.
Daarvoor zijn er inspectiediensten (o.a. economische inspectie of voedselinspectie) en bij mijn weten (eigen ervaring) werken deze wel degelijk.
En gezien u een contractuele overeenkomst hebt dient u zich eerst naar de daarvoor bevoegde instanties (consumentenorganisatie -beroepsorganisatie met bemiddelingskamer en: of burgerlijke rechtbank ) te wenden.
U brengt de zaak nu met het publiceren naar de correctionele rechtbank en die gaan zich enkel uitspreken over de strafbare feiten en niet over de grond van de zaak.
Incassobureau is België zijn aan wettelijke regels onderworpen en hebben helemaal niet dezelfde bevoegdheden als de Nederlandse ( die in België enkel mogen optreden indien ze geregistreerd en erkend zijn in België - wat ze niet allemaal zijn).
Wat helemaal niet tot hun bevoegdheden behoord is iets op het internet zetten.

Terug naar “Privacy-bescherming”