Facebookreacties met foto en naam open en bloot in dagblad

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Facebookreacties met foto en naam open en bloot in dagblad

#16 , 26 apr 2017 13:11

Uw algemene voorwaarden zijn illegaal en hebben bijgevolg geen wettelijke waarde. U kan zich niet beroepen op de wetgeving rond bewakingscamera's omdat deze eindigt wanneer de beelden gemaakt worden om te verspreiden.
Neen, ik wil me niet beroepen op wetgeving rond bewakingscamera's, maar eerder op het principe: "Mijn huis, mijn regels".

Toen ik mij zoontje inschreef voor een paas sportkamp, stond op het blad ook: "door uw kind in te schrijven in het kamp, verklaart u zich akkoord dat er eventueel foto's van de activiteiten kunnen genomen worden, die in het stadsmagazine kunnen gepubliceerd worden."

Als deze regel bij de inschrijving legaal is, kan ik dan geen blad aan mijn deur hangen met "door deze woning te betreden, verklaart u zich akkoord dat u eventueel gefilmd wordt, en deze beelden op mijn facebookpagina gepublicerd worden."? Toch hetzelfde principe niet?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Privacy-bescherming”