Zonder toestemming in mijn gsm en foto's gekeken

Oude Belg
Berichten: 3192

Re: Zonder toestemming in mijn gsm en foto's gekeken

#16 , 19 apr 2017 12:39

Mogelijk schend ze jouw privacy
Schendt. "Ze" is onderwerp, dus +t.

(off topic, maar ik vind deze fout zeer ergerlijk. Als ik een sollicitatiebrief of CV krijg met deze fout in, gaat deze recht de vuilbak in)

:evil: Wie kaatst...
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#17 , 19 apr 2017 12:43

Schendt. "Ze" is onderwerp, dus +t.

(off topic, maar ik vind deze fout zeer ergerlijk. Als ik een sollicitatiebrief of CV krijg met deze fout in, gaat deze recht de vuilbak in)
Doet dit soms pijn, sorry ik kan nooit zonder fouten schrijven, dus ik moet bij je nooit nog solliciteren.

Dit is voor mij een beetje door de bocht, omdat u nooit weet hoe en waarom dit komt !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 19 apr 2017 13:13

Mogelijk schend ze jouw privacy
Schendt. "Ze" is onderwerp, dus +t.

(off topic, maar ik vind deze fout zeer ergerlijk. Als ik een sollicitatiebrief of CV krijg met deze fout in, gaat deze recht de vuilbak in)

:evil: Wie kaatst...
Mea culpa. Inderdaad dt fout (er zijn er zo wel meer terug te vinden van mij op dit forum, wees gerust). Gelukkig hoef ik niet meer te solliciteren ;-). TS zit nog op school, dus de kans dat hij ooit moet solliciteren, is realistisch.

Maar in mij ogen is een pure spellingsfout veel minder ergerlijk dan het gebruik van een persoonlijk voornaamwoord in plaats van een bezittelijk voornaamwoord. Ik zal hier ook zelf nooit op spellingsfouten reageren (omdat, zoals denlowie aangeeft, dyslexie ook voor spellingsfouten kan zorgen), maar tegen zo'n flagrante verkrachting van onze grammatica, daar kan ik niet tegen. Dit laatste heeft niets met dyslexie te maken... Als je me ooit betrapt op een gelijkaardige grammaticale fout, laat het me dan zeker weten...

Terug on topic: tenzij TS harde bewijzen heeft, zie ik niet in wat hij kan beginnen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Joeri_J
Berichten: 650

#19 , 19 apr 2017 14:50

TS kan misschien ook al beginnen om op zijn gsm een pincode te plaatsen...

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#20 , 19 apr 2017 18:42

Een leerkracht had mijn gsm afgepakt omdat ze me verdacht van "spieken". Toen ze me
MIJN of M'N, niet ME (off topic, maar ik vind deze fout zeer ergerlijk. Als ik een sollicitatiebrief of CV krijg met deze fout in, gaat deze recht de vuilbak in)
gsm had afgepakt had ze na de les in mijn gsm gekeken naar mijn foto's (zonder toestemming). Ze deed dit ook waar ik niet bij was.
Hoe weet u dat ze dit gedaan heeft? Hebt u daar een bewijs van om voor te leggen moest je hier een zaak van willen maken?
Verbreekt ze mijn privacy?
Mogelijk schend ze jouw privacy, maar vooraleer je iets kan ondernemen, zal je toch een bewijs moeten hebben van de feiten. Heb je (onafhankelijke) getuigen die kunnen bevestigen dat ze effectief uw foto's bekeken heeft?
"schend" moet wel met dt (off topic) :-P
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Oude Belg
Berichten: 3192

#21 , 19 apr 2017 20:04

Schendt. "Ze" is onderwerp, dus +t.

(off topic, maar ik vind deze fout zeer ergerlijk. Als ik een sollicitatiebrief of CV krijg met deze fout in, gaat deze recht de vuilbak in)
Doet dit soms pijn, sorry ik kan nooit zonder fouten schrijven, dus ik moet bij je nooit nog solliciteren.

Dit is voor mij een beetje door de bocht, omdat u nooit weet hoe en waarom dit komt !
Niet gemerkt dat dit een reactie was op een vorige post, Lowie?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#22 , 21 apr 2017 08:50

"schend" moet wel met dt (off topic) :-P
Lees vorige berichten even. Je bent nogal laat met uw reactie :roll: .
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jackrussell
Berichten: 701

#23 , 08 mei 2017 18:36

TS kan misschien ook al beginnen om op zijn gsm een pincode te plaatsen...
.... of haar gsm in haar tas te laten bij het examen.

Terug naar “Privacy-bescherming”