persoonlijke nota van ex als bewijs?

stefanie123
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

persoonlijke nota van ex als bewijs?

#1 , 01 feb 2017 17:26

Mijn ex nam online nota's over onze relatie en in 1 van die nota's staat dat hij me verkracht heeft en daarna lekker heeft gegeten. (effectief in 1 en dezelfde zin :roll: )
Mag ik bij een eventuele aanklacht die nota gebruiken als bewijs?
Het was een nota die eigenlijk alleen voor hemzelf bedoeld was en dus niet openbaar is gepost, dus vraag ik me af of ik niet kan aangeklaagd worden voor het schenden van zijn privacy als ik dit zou gebruiken als 'bewijsmateriaal'. Aangezien het nog tijdens onze relatie gebeurde en wij ondertussen al 3 maand uit elkaar zijn heb ik natuurlijk geen andere bewijzen meer. Ik heb die nota wel gelezen toen we nog samen waren en bij elkaar woonden, daardoor weet ik uiteraard het bestaan er van, maar om het aan te geven zou ik die wel moeten uitprinten en dat is dan misschien weer een probleem?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
stefanie123
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 feb 2017 17:29

Oh, hij heeft mijn nota's (op papier) ingescand en aan derden doorgemaild, en dat is me door die derden ook gezegd. Dus als hij me aanklaagt is het wel de pot die de ketel verwijt :p maar ik veronderstel dat dit er niets mee te maken heeft... het is niet oog om oog he? :)
(gelukkig, want ik heb geen zin om hem te verkrachten, bakkie)

Hutselpot
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 feb 2017 21:32

Klacht verkrachting gedaan?

Reclame

stefanie123
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 feb 2017 09:53

nee, nog niet, vandaar deze vraag ...

Terug naar “Privacy-bescherming”