Wissen gegevens uit ANG (politiedatabase)

Vin Diesel
Topic Starter
Berichten: 5

Wissen gegevens uit ANG (politiedatabase)

#1 , 30 jan 2017 21:24

Hallo Beste mensen,


Waar moet ik beginnen,?

Zoals de titel luidt is het mogelijk de gegevens te wissen uit mn ANG dus niet het Centraal Strafregister

Wanneer ik tijdens controles wordt tegengehouden door politie, zegt men telkens, ik sta bekend bij politie, ik weet niet wat ze daarmee bedoelen?

Voor slagen en verwondingen hoewel ik nooit veroordeeld ben geweest voor slagen en verwondingen, integendeel ben het slachtoffer geweest van slagen en verwondingen, waarbij ik telkens klacht neerlegde,

Ook voor "verdachte handelingen"

Er staan zelfs veroordelingen van in 2002, een politieveroordeling, onopzettelijke slagen en verwondingen, een veroordeling van 15 jaar geleden? Een verkeersovertreding van 15 haar geleden? Begrijpen wie kan?

Nu moet het echt gedaan zijn, ik zou graag hier iets aan willen doen?

Nu mijn vraag is, is het mogelijk om al die afval en shit om dit gewoon te verwijderen en te schrappen,


Op een dag heeft een politieagent, tijdens een controle, lukraak in m'n gezicht allerlei gegevens uit de ANG naar mijn hoofd gesmeten, terwijl er een collega in mn wagen was, is dit geen reden om die gegevens te laten wissen? Hij begon gewoon mn privacy te overtreden?

Ik heb er zon spijt van dat ik zijn voor en achternaam en dienstnummer niet heb gevraagd ik had ook de datum en plaats moeten noteren.

Nu mijn vraag is: is het mogelijk om een aantal zaken te wissen of te verbeteren, ik ga eerlijk als ze een paar pv' s zouden wissen dan zou ik al heel blij zijn

Want alle kleine beetjes helpen, ik heb een Blanco strafblad, ik heb het hier over ANG, ze houden daar zoveel zaken bij over jou, je kan er niets aan doen, veranderen of wissen, daarom vind ik dit onrechtvaardig

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 jan 2017 21:45

Naar wat ik weet is deze data base string gereglementeerd, en er staan strenge straffen op op het misbruik van deze gegevens.

Het belang van deze database zal zeker primeren dan het privacy belang, ik denk niet dat men je gegevens zal wissen omdat jij dit nu eenmaal vraagt.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Vin Diesel
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 30 jan 2017 22:17

Naar wat ik weet is deze data base string gereglementeerd, en er staan strenge straffen op op het misbruik van deze gegevens.

Het belang van deze database zal zeker primeren dan het privacy belang, ik denk niet dat men je gegevens zal wissen omdat jij dit nu eenmaal vraagt.
Volgens de privacycommissie kunnen gegevens verbeterd, gewist en opgevraagd worden

Mn brief voor privacycommissie staat al klaar. Ik heb recto verso van mn identiteitskaart al gekopieerd,

Het moet maar gedaan zijn met zaken die van 2002 dateren, zaken die zich niet eens in de criminele sfeer situeren dat deze zaken nog steeds niet gewist worden. Basta. Genoeg is genoeg.

Ik ga doorzetten, wanneer je nóg nooit veroordelingen hebt opgelopen voor slagen en verwondingen, je hebt nooit zware feiten uitgevoerd dan moet het stoppen met stigmatiseren van onschuldige burgers

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#4 , 31 jan 2017 00:10

Vraag richten aan privacy commissie.
http://www.privacycommission.be/
Zij doen wel het nodige.

U hebt gelijk
1- feiten die niet meer relevant zijn moeten eruit.
2- u hoeft de naam niet te weten men kan perfect controleren dat op dag x inspecteur Y om Z uur uw gegevens heeft aangevraagd. Hij hoeft dat niet te vertellen zoals u schrijft als er collega's bijzitten. Naar mijn bescheiden mening een beroepsfout.

PS het systeem is een 'klein' beetje achter met wissen van info.

Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#5 , 31 jan 2017 11:11

TS heeft er natuurlijk alle belang bij om de feiten waarvoor hij gekend is te minimaliseren.

Het is niet omdat hijzelf van mening is dat de feiten van geen belang zijn dat dit ook zo is.

Vin Diesel
Topic Starter
Berichten: 5

#6 , 31 jan 2017 11:44

TS heeft er natuurlijk alle belang bij om de feiten waarvoor hij gekend is te minimaliseren.

Het is niet omdat hijzelf van mening is dat de feiten van geen belang zijn dat dit ook zo is.
Ja natuurlijk heb ik er alle belang bij, ik zou graag willen werken, ik zou graag willen bijdragen aan deze maatschappij, ik zou graag willen verder gaan met mn leven,

Indien ik gekend was voor zware feiten dan was ik vervolgd en veroordeeld.

Nogmaals ik ben nog nooit veroordeeld geweest, ben nog nooit vervolgd geweest, en elke keer als politie me tegenhoudt zeggen ze "je staat bekend voor verdachte handelingen"

Ik heb op een dag tijdens een simpele middagpauze een banale wandeling gedaan in 2004 in de buurt van waar ik werk en werd door 1 zwaantje en 2 combis omsingeld. Ik moest op gesprek gaan. Een simpele wandeling tijdens de lunch pauze. Is dit normaal? Ik moest een verklaring afleggen. Daar komt die verdachte handelingen vandaan. Dossier werd geklasseerd omdat ik niets verkeerd heb gedaan maar de melding staat er nog steeds in.


En nu ga ik aan privacycommissie vragen om die zaken te wissen. Het kan toch niet dat zaken van vroeger nog steeds niet gewist zijn. En dat die zaken jou achtervolgen als een grijze wolk.


Wij leven niet in een dictatuur waarbij je altijd achtervolgd wordt door je verleden, mensen veranderen, als zelfs oorlogsmisdadigers en zware maffiabazen amnestie krijgen wat dan met een onschuldige burger die vanalles opgekleefd krijgt . Dit moet echt ophouden.
Laatst gewijzigd door Vin Diesel op 31 jan 2017 11:55, 2 keer totaal gewijzigd.

Vin Diesel
Topic Starter
Berichten: 5

#7 , 31 jan 2017 11:47

Vraag richten aan privacy commissie.
http://www.privacycommission.be/
Zij doen wel het nodige.

U hebt gelijk
1- feiten die niet meer relevant zijn moeten eruit.
2- u hoeft de naam niet te weten men kan perfect controleren dat op dag x inspecteur Y om Z uur uw gegevens heeft aangevraagd. Hij hoeft dat niet te vertellen zoals u schrijft als er collega's bijzitten. Naar mijn bescheiden mening een beroepsfout.

PS het systeem is een 'klein' beetje achter met wissen van info.

Ik ben ermee bezig. Die willekeur en vernederingen moeten stoppen.

Ik was met een collega vriend wij waren aan het rijden met mijn wagen mn wagen moest aan de kant en toen heeft een agent privacyzaken gezegd tegen mij en ik voelde en zag dat mn collega zeer verbaasd reageerde.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 31 jan 2017 12:34

Lijkt me allemaal nogal onduidelijk. Ik weet niet om welke reden plots 2 combi's en een zwaantje u zouden omsingelen tijdens een wandeling.3 Is uw gezicht of houding dan zo onheilspellend? En waarom zou men uw wagen om de haverklap stoppen en condoleren? Mijn buikgevoel zegt me dat je hier niet alles heb verteld. Het is niet omdat je nog nooit veroordeeld bent, dat je geen agressieve houding kan aannemen tegenover politie en anderen, en dat de plaatselijke agenten u daarom van zicht kennen.

Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#9 , 31 jan 2017 12:36


Ja natuurlijk heb ik er alle belang bij, ik zou graag willen werken, ik zou graag willen bijdragen aan deze maatschappij, ik zou graag willen verder gaan met mn leven,

Indien ik gekend was voor zware feiten dan was ik vervolgd en veroordeeld.
U bent wel gekend want u staat in de ANG en er was blijkbaar voldoende reden om tegen u verschillende pv's op te stellen.

Nogmaals ik ben nog nooit veroordeeld geweest, ben nog nooit vervolgd geweest, en elke keer als politie me tegenhoudt zeggen ze "je staat bekend voor verdachte handelingen".
Een vatting in de ANG staat los van een veroordeling. Gezien de graad van seponeren lijkt mij dit positief
Ik heb op een dag tijdens een simpele middagpauze een banale wandeling gedaan in 2004 in de buurt van waar ik werk en werd door 1 zwaantje en 2 combis omsingeld. Ik moest op gesprek gaan. Een simpele wandeling tijdens de lunch pauze. Is dit normaal? Ik moest een verklaring afleggen. Daar komt die verdachte handelingen vandaan.


En nu ga ik aan privacycommissie vragen om die zaken te wissen. Het kan toch niet dat zaken van vroeger nog steeds niet gewist zijn.
Er zal wel meer aan de hand geweest zijn dan een simpele wandeling. Ik doe dit ook maar ben nog nooit door combi's omsingeld geweest.

Natuurlijk gaat het over zaken in het verleden, net daarom is het nuttige info

LeenW
Berichten: 12839

#10 , 31 jan 2017 12:50

Misschien is het handig als TS eens zonder omwegen vertelt wat hij allemaal heeft uitgespookt, dan kunnen we een beter beeld vormen over de slaagkansen?

Om even extreem te gaan, een verdachte terrorist moet je niet gaan wissen omdat er geen veroordeling was wegens procedurefout.

Vin Diesel
Topic Starter
Berichten: 5

#11 , 31 jan 2017 14:47

Lijkt me allemaal nogal onduidelijk. Ik weet niet om welke reden plots 2 combi's en een zwaantje u zouden omsingelen tijdens een wandeling.3 Is uw gezicht of houding dan zo onheilspellend? En waarom zou men uw wagen om de haverklap stoppen en condoleren? Mijn buikgevoel zegt me dat je hier niet alles heb verteld. Het is niet omdat je nog nooit veroordeeld bent, dat je geen agressieve houding kan aannemen tegenover politie en anderen, en dat de plaatselijke agenten u daarom van zicht kennen.

Ik was aan het werken in een grote IT bedrijf juist buiten Brussel, ik had mn boterhammen gegeten en dacht ik zal een wandelingske doen in de omgeving, en echt waar, er was een zwaantje en 2 combi s die naar mij kwamen, gsm afgegeven, id controle, wagencontrole, alles was ok

Moest in politiebureau van woonplaats gaan voor verklaring, de procedure van afname van verklaring werd onderbroken en stopgezet en ik moest zelfs geen verklaring meer afleggen, omdat ondervragende inspecteur ingezien heeft dat ik niets verkeerd heb gedaan ik weet nog hij zei "ik ken je niet" "ik heb je nooit gezien hier" , dit is de zoveelste misprofiling, in het verslag van de interpellerende agenten stond dat ik "zwaar uit mn ooghoeken keek"
ondervragende inspecteur heeft zelfs gevloekt op die intervenierende agenten en heeft mij verzekerd dat hij ging praten met hen daarna heb ik er nooit iets van gehoord

Nogmaals ik werkte in een goedbetalende IT bedrijf met vast contract waarom zou ik iets verdachts doen?

j.demoor
Berichten: 10360

#12 , 01 feb 2017 11:46

“Art.44/5...§ 6. Wanneer de politie ambtshalve, door de betrokken persoon of zijn advocaat, bij toepassing van artikel 646 van het Wetboek van strafvordering of op enige andere wijze, kennis heeft van het feit dat de gegevens niet langer beantwoorden aan de voorwaarden om verwerkt te worden in het .kader van de §§ 1, 3 of 4, worden deze gegevens bijgewerkt.Art.44/7.De A.N.G. is de politionele gegevensbank die de gegevens bedoeld in artikel 44/5 en de informatie bevat die voor het geheel van de politiediensten nodig zijn om hun opdrachten uit te oefenen en die het mogelijk maakt :...“(5 AUGUSTUS 1992. - Wet op het politieambt)

Ga naar ang politie voor aangifte van de gegevens die niet langer beantwoorden aan de voorwaarden om verwerkt te worden.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Privacy-bescherming”