mijn moeder schendt mijn pricacy

maya111
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

mijn moeder schendt mijn pricacy

#1 , 23 jan 2017 11:21

Ik heb mijn moeder bij mij laten inwonnen omdat ze ook alleenstaande is. Ik dacht dat het goed zou gaan maar sinds 1 jaar hebben we dikwijls discussie. Om een discussie te kunnen winnen (want volgens haar is alles een wedstrijd) gaat ze opzoek naar informatie. Ze gebruikt informatie dat ik haar had toevertrouwt tegen mij. Ze is iedere dag in mijn kamer wanneer ik werk opzoek naar een sappig verhaal om mij belachelijk te maken. Ik heb ze al op slot gedaan, maar ze breekt gewoon binnen. Buiten het feit dat ik gekwetst ben wil ik graag weten wat ik er tegen kan doen. Ze vind dat ze het recht heeft alles over mij te weten te komen door iedereen te ondervragen en door door mijn spullen te snuffelen. Ik kan haar moeilijk op staande voet buiten zetten, maar het word echt te veel. Ze is echt in strijd gegaan en is onophoudelijk. (ze vertoont narcistische trekken). Volgens mij is ze niet te spreken over het feit dat ik me nu klaar voel voor opnieuw opzoek te gaan naar een relatie en ze houd niet van veranderingen in het huishouden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 23 jan 2017 12:15

Is uw moeder bij u gedomicilieerd?

maya111
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 jan 2017 12:24

ja

Reclame

maya111
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 jan 2017 12:28

Ik had meer in gedachte zoiets in de richting van GAS boete om haar mijn privacy af te dwingen want ze vind het echt normaal en haar recht. Ondanks alles kan ik het niet opbrengen haar als moeder zomaar op staande voet buiten te zetten.

djorkaef
Berichten: 138

#5 , 23 jan 2017 13:33

Als je het graag liever taktvol aanbrengt omdat je toch nog teveel houdt van je moeder:

Misschien kan je wat brochures laten rondslingeren over immobiliën, verhuizen, je huis te koop zetten op een website, huuropzeg enz.
Of vraag haar eens "zou jij dit huis willen kopen? zou jij de huur hier alleen kunnen betalen?".
Je kan beter dreigen met het zelf af te trappen dan te dreigen haar buiten te zetten. Zo doen pubers dat ook.
Zij gaat daar weinig verhaal tegen kunnen inbrengen aangezien jij degene bent die een grote opoffering moet maken.
Anders worden dat toch maar grote scenes met vrederechters en deurwaardes, eindeloze discussies, "schande van de familie" enz.
Misschien dat haar gedrag zich dan vanzelf aanpast.

Wat je tegelijk ook kan doen is haar uitnodigen bij een onafhankelijk relatietherapeut of om samen te gaan praten met een ander familielid.
Om toch uw goede wil te tonen.

P.S. Dit is misschien iets minder taktvol maar als het van mij afhing zou ik een camera plaatsen in mijn kamer, vervolgens deur op slot, dan haar nog eens laten binnen 'breken' en in uw prive spullen laten snuffelen, vervolgens haar confronteren met dat filmpje en die dingen ook even ook tonen aan de familie of tonen aan de relatietherapeut. Sommige mensen zijn de schaamte voorbij zolang ze maar niet gefilmd worden.

giserke
Berichten: 2434

#6 , 23 jan 2017 14:09

Maak haar met respect maar toch kordaat duidelijk duidelijk dat dit uw huis is.
En maak duidelijk afspraken. Indien ze zich daar niet aan houdt maak haar dan duidelijk dat ze zal moeten vertrekken.

mogwai
Berichten: 26

#7 , 19 mei 2017 22:09

Been there, toen ik inwonende was. Het was een hel. Ze smeet ook constant dingen weg, foto's, brieven, cd's, cadeautjes van mn vriendin (was "prul" in haar ogen), etc.

Nu in die kamer liggen er nog dingen omdat ik moet verhuizen, staan ze tijdelijk.

Wat je kan doen is papieren op je bureau, kast leggen waar er op staat "ma ik weet dat je dit leest, doe iets nuttig met je leven" ;)

Ik wil niet beledigen maar uw moeder is mentaal niet stabiel? De mijne zit aan benzodiazepines , en vertoont extreem statusgedrag/roddel gedoe. Anderzijds moet je misschien hard zijn. in mijn geval heeft het NOOIT geholpen, hoe hard ik ook smeekte voor wat privacy. Telkens als ik weg was van huis was ik bang wat ze weer in mijn kamer ging doen, lezen, verleggen, of weggooien.

Franciscus
Berichten: 38583

#8 , 19 mei 2017 23:26

Veiligheidsloten op uw kamers en brievenbus zetten.
GAS boete zal niet kunnen.

giserke
Berichten: 2434

#9 , 20 mei 2017 00:53

Veiligheidsloten op uw kamers en brievenbus zetten.
GAS boete zal niet kunnen.
Probleem is moeders betalen te graag die GAS boete aan hun kinderen, als ze zich kunnen blijven moeien.

eylis
Berichten: 8836

#10 , 20 mei 2017 08:05

Zet zoals Fransisc meldde veiligheidssloten op de duren die dicht moeten blijven en meldt dat er een security-alarm op geplaatst is. Leg uit dat als de sloten verbroken worden, de politie een PV maakt van een inbraakpoging en dat er een dossier opgestart wordt. Wellicht maakt het indruk. Als je moeder zomaar doodnormale afspraken over privébezit en privacy niet begrijpt of respecteert is er iets grondig mis met haar normenbesef of realiteitszin en daar is niets aan te doen. Geef haar vriendelijk de voor opzeg omdat je met je nieuwe vriend gaat samenwonen in jouw huis (desnoods vind je voorlopig een vriendje uit). Laat hem/haar al eens een paar keer bij jullie logeren en bouw een paar feestjes.

Terug naar “Privacy-bescherming”