cameras aan woning

gorens1966
Topic Starter
Berichten: 19

cameras aan woning

#1 , 21 jan 2017 23:23


Hallo


mijn buren hebben een camera geplaatst aan de voorkant van hun woning . duidelijk te zien de camera gericht naar de straat.
en niet naar hun voordeur.

nu hebt ik gezien dat zij ook een grote camera hebben geplaatst achter hun woning onder hun slaapkamers raam.
die camera is gericht ook naar onze tuin. wij hebben in de zommer vakantie niets van privé meer.


mag dit zomaar ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
katwezel
Berichten: 375

#2 , 22 jan 2017 06:59

De camera die ook jou tuin kan zien is een inbreuk , de camera die naar de straat gericht is kan wel onder voorwaarden

gorens1966
Topic Starter
Berichten: 19

#3 , 22 jan 2017 20:06

het is een camera die naast hun slaapkamers raam is bevestigd. recht op het zicht van alle tuinen.

als je in de zommer vakantie even wil zonnen zoals iedereen , dat kan niet meer.
zelfs is die camera niet naar mijn tuin gericht , dit kan niet meer.
het zijn woningen tegen elkaar waar je elke woning een tuin hebt net naast elkaar.

ik hoop dit jaar te verhuizen met mijn moeder die het erg moeilijk heeft met haar gezondheid.
ditmaal geen sociale woning, ook geen privé woning meer, maar wel een woning van een IMMO kantoor.

Reclame

pitbullspikey
Berichten: 54

#4 , 06 jun 2017 01:35

De camera die er hangt mag enkel zijn deel van de tuin filmen indien er een stuk van iemand anders ook word gefilmd dan moeten ze die verplaatsen van positie .
Het grootste probleem van al dat cameragedoe is niet aleen wat word er gefilmd maar worden die beelden ook opgeslagen of niet ?
Je kan altijd die mensen eens aanspreken en eens vragen of je mag zien wat die camera juist filmt

Terug naar “Privacy-bescherming”