Emails laten lezen of doorsturen naar derden

High_hills
Topic Starter
Berichten: 78

Emails laten lezen of doorsturen naar derden

#1 , 13 jan 2017 15:35

Mogen particulieren of handelaars de naar hen verstuurde emails en privéberichten laten lezen aan anderen.
Er is een handelaar die mijn emails naar hem heeft laten lezen of doorgestuurd naar minstens één andere,door hem gesponsorde klant.
Deze klant heeft ook mijn privéberichten aan hem getoond.
Daarnaast is er nog een andere persoon die mijn berichten aan deze handelaar heeft meegedeeld.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#2 , 13 jan 2017 16:20

strikt genomen mag het. Bekijk het zo: als je een brief stuurt naar iemand, mag deze persoon deze ook laten lezen aan een derde. Het zou anders zijn als je correspondent zonder jouw toelating je mail of brief op een publiek platform zoals een website, affiche of krant zou laten drukken mét je naam erbij. Dàt mag niet. Iemands mail forwarden naar onbekenden die niets te maken hebben met de auteur is inderdaad niet erg fatsoenlijk, maar ik denk dat het niet strafbaar is.

High_hills
Topic Starter
Berichten: 78

#3 , 13 jan 2017 22:52

Is daar ergens een bepaald wetsartikel over?

Reclame

eylis
Berichten: 8836

#4 , 14 jan 2017 16:14

nee, om de eenvoudige reden dat er meestal geen wetsartikels gemaakt worden voor zaken die wél mogen, het wetboek zou wel érg dik zijn dan :-)

Terug naar “Privacy-bescherming”